קרדיט canva

מה צריך לדעת כשמקימים ארגון ללא כוונת רווח

בישראל בשנים האחרונות יש גל מבורך של עמותות שקמות אחת אחרי השנייה. זה מראה אמנם שיש מה לשפר במדינה, אך  בעיקר שיש הרבה אנשים טובים שאכפת להם מאחרים ומעוניינים לפעול ולהקים גוף שתפקידו לסייע בכל נושא כזה או אחר שחשוב לדעתם ואין מספיק מענה עליו כיום. כל אחד מאיתנו יכול לפתוח עמותה או ארגון ללא כוונת רווח. הקמת ארגון ללא מטרת רווח היא אמנם משימה מאתגרת שיש לה מספר שלבים וכללים שצריך לעקוב אחריהם בדיוק, אך זו אינה משימה בלתי אפשרית. אחרי שהקמתם את אותו ארגון או עמותה כמובן שצריך גם לדאוג לנהל אותם בצורה תקינה לפי הכללים וההנחיות הקיימות במדינת ישראל. גוף ללא כוונות רווח מחויב לעמוד בדין הישראלי המתאים ונמצא תחת פיקוח בכל הנוגע להתנהלות הכספית שלו, לשקיפות המטרות שלו וכדומה.

מה ההבדל בין עמותה לבין חברה לתועלת הציבור?

הרבה אנשים לא יודעים אך יש סוגים שונים של גופים ללא מטרות רווח במדינת ישראל. כולנו מכירים עמותה כזו או אחרת שלמשל אוספת כספי תרומות כדי לתת ארוחות חמות לעניים או כל מטרה חשובה אחרת. אך ישנה גם חברה לתועלת הציבור שמפוקחת על ידי רשם ההקדשות, נרשמת ברשם החברות, על פי חוק החברות וחייבת לקום על פי רשימה סגורה של מטרות ציבוריות כמפורט בתוספת השנייה של חוק החברות. רישום חברה לתועלת הציבור, בדיוק כמו רישום עמותה אצל רשם העמותות, היא פרוצדורה שיכולה במבט ראשון להיראות מסובכת, אך בעזרת ייעוץ מתאים תבצעו אותה בקלות.

איפה אני יכול לקבל ייעוץ לגבי ארגון ללא כוונת רווח שהקמתי?

כל מנהל של ארגון ללא כוונת רווח, בין אם עמותה או חברה לשירות הציבור צריך סיוע בכל הנוגע לאסטרטגיה, שיווק או התנהלות תקינה מבחינה משפטית. בשביל זה חשוב לקבל ייעוץ מקצועי מגוף שעבד עם גופים דומים אחרים בעבר. אחד המקומות שמומלץ לפנות אליהם הוא משרד עורכי הדין בוגט – קידר שהינו המשרד הראשון בארץ שהתמחה בהענקת שירותי ייעוץ וליווי משפטי לעולם העמותות והמגזר השלישי. מייסדי המשרד והשותפים הבכירים בו כיהנו בעבר בתפקיד רשם העמותות וראש רשות התאגידים והם המומחים המובילים בתחומם בישראל. בנוסף, המשרד מתמחה ובעל ניסיון של שנים ארוכות בדיני מכרזים, במתן שירותי גישור וברורות בכל תחומי המשפט האזרחי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here