קרדיט canva

מצבים שונים של טעויות כלכליות, התנהלות כלכלית כושלת, או נסיבות כלכליות שאינן בשליטת האדם, גורמות לו להגיע למצב של עומס חובות כספיים שהוא אינו מצליח לשלם. הנטייה הראשונית במקרה כזה היא לנסות להתחמק מן הנושים, להתעלם מהודעותיהם ואיומיהם, ואולי אף להגיע עד כדי ברחיה לחו"ל. אולם כל אחד מבין שצעדים כאלו אינם פותרים את הבעיה, ורק מכבידים על החייב. שהרי כל חוב גורר ריביות שהולכות ותופחות, והגירה לחו"ל בעירום ובחוסר כל גם היא אינה חוויה מומלצת. מה כן ניתן לעשות? חשוב לדעת שהמדינה באמצעות הוצאה לפועל ופשית רגל מעניקה אפשרויות ופתרונות שונים לבעלי חובות במצב כזה. ביניהם ניתן למנות במקרים מסוימים אפילו מחיקת חובות לבנקים ולנושים שונים. עורך דין טל פרלמן מטפל רבות במצבים מעין אלו ומסייע לבעלי חוב שונים, אנשי עסקים בקשיים, ותאגידים שנפלו לחדלות פירעון, להגיע להסכמות הטובות ביותר מול המדינה ומול הנושים.

מה גורם למדינה להתערב בנושא אי פירעון

באופן כללי, כל אזרח במדינה שנמצא בחובות גדולים מעמיס ומקשה על המדינה., הוא אינו משלם מיסים, אינו רווחי למדינה, וגם אינו מוסיף למצב הכלכלי הכללי של המדינה, משום שהוא בחובות ואינו יכול לייצר או להרוויח עוד. המדינה ראתה שבמרבית המקרים כאשר אזרח נמצא בחובות משמעותיים הוא אינו מצליח לשלם אותם, וכך במקום לצאת בשלב כלשהו ממעגל החובות, הוא רק צובר ריביות וחובות נוספים, ומאבד מיום ליום את הסיכוי להשתקם כלכלית ולחזור להיות רווחי לעצמו ולמדינה. גם הנושים לא ירוויחו מכך, שכן הוא לא יצליח להחזיר את כספם בכל מקרה. לכן, המדינה יצרה פתרונות הקלה והסכמים מול אנשים במצב כזה, כדי להחזיר אותם למצב רווחי. זאת באמצעות הסכמים שונים, ואפילו הכוללים מחיקת חובות למעוטי יכולת ברמה כזו או אחרת.

איך זה מתנהל

במידה והחייב אינו פונה לניהול משא ומתן ובקשת סיוע מהמדינה בפתרון הנפילה הכלכלית שהגיע אליה, אלא מתעלם מהנושים, ייפתחו נגדו באמצעות הנושים תיקים בהוצאה לפועל, שמטרתם להטיל עליו סנקציות שיחייבו אותו לשלם את החובות. אלו מוטלים בין השאר כדי למנוע מצבים בהם אנשים בעלי יכולת מתעלמים מחובותיהם בלי סיבה. במידה והחייב יפנה לעורך דין מקצועי בתחום וייפתח הליכי פשיטת רגל או סגירת תיק הוצאה לפועל, עורך הדין יציג את הנתונים האישיים של החייב בפני המדינה ויש סיכוי רב לקבל מבית המשפט אפשרות שתסדיר את החיובים לנושים באופן שיאפשר לחייב בתוך מספר שנים לחזור לחיים.

זקוקים לסיוע בנושא? פנו מיד לעורך דין טל פרלמן, באתר או בטלפון, ותקבלו מענה אישי ומסור עד לפתרון שיאפשר לכם לחיות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here