קרדיט - Canva

דירה חדשה היא משאת נפש של רבים וכשמשלמים במיטב כספכם אתם מצפים לקבל דירה שהיא מושלמת לפי המפרט שסיכמתם עליו בחוזה המכר שלה. למרות ההתחייבויות כלפיכם, בישראל ובעולם מוכרת התופעה של ריבוי ליקויי בנייה ברמות שונות, מכאלה שהן אסתטיות בלבד ועד כאלה שפוגעות בתשתיות וממש לא מאפשרות לכם להשתמש בדירה מבלי שיתוקנו ותפוצו על כך. בית המשפט שמקבל תביעות על ליקויי בנייה לא תמיד ממהר לפסוק את הסכומים הגבוהים ולכן חשוב לוודא שמדובר בליקויי בנייה שחורגים מהתקן ולא מאפשרים לכם ליהנות מהנכס שלכם. ליקויים אחרים יכולים להיפתר על ידי פיצויים ותיקונים שונים ואת זה יוכל להסביר לכם עורך דין ליקויי בניה מומלץ. הוא יבדוק את המקרה שלכם לגופו ויוכל להגיש תביעה בשמכם כדי שתוכלו לקבל את הפיצוי המגיע לכם בשל כך. כשאתם מחפשים עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום זה עומד לרשותכם איתי ליבנה – משרד עורכי דין שמטפלים בכך כבר שנים רבות לשביעות רצון לקוחותיהם.

האינטרנט וחופש הדיבור הפוגעני

כשהאינטרנט והמדיה החברתית הפכו לזירה שבה מתקשרים רוב האנשים כיום, הוא גם הראה את הצדדים השלילים שלו, בגלל הקלות שבה אפשר להפיץ שמועות פוגעניות ומסוכנות, להטיל דופי באנשים ולפגוע בשמם הטוב. בעיה נוספת היא הנטייה של אנשים לראות בעצמם אבירי צדק שהחליטו להילחם בשם הציבור נגד גופים ואנשים שונים והם עושים להם שיימינג במסווה של "חשיפה מוצדקת". בית המשפט רואה בכל שיימינג תביעה מוצדקת אם מוכיחים זאת ואת הכוונה לפגוע במיוחד כשאין הוכחות שתומכות בטענות הועלו נגדכם, ולכן אפשר לתבוע ולקבל פיצויים על כך. מצד שני, אם הוגשה נגדכם תביעה כזאת על שיימינג שעשיתם לכאורה, אפשר יהיה להוכיח שהטענות שלכם אינן שיימינג כי אם ביקורת מוצדקת על פגיעה שנפגעתם וחופש הדיבור שלכם מאפשר לכם לפרסם זאת.

לשון הרע ודיבה

החוק קובע שעל כל דיבה ולשון הרע שתובעים בגינם והתביעות נמצאו מוצדקות אפשר אפילו לקבל פיצויים ללא הוכחת נזק, רק מעצם העובדה שמישהו השמיץ והכפיש אתכם בצורה בוטה. נטל ההוכחה אמנם הופך את המשפט למורכב יותר אבל אם זה באמת פוגעני בכוונה תחילה הרי ששמורה לכם גם הזכות לתבוע על נזקים נוספים מוכחים שנגרמו לכם, כמו פגיעה בפרנסה, בבריאות ובתחומים נוספים. את התביעה וניהול התיק מוסרים לידי עורכי דין מנוסים כמו איתי ליבנה – משרד עורכי דין, שלהם ניסיון רב שנים בהגנה על הזכויות של לקוחותיהם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here