קרדיט pixabay

מכירת דירה היא ככל הנראה העסקה המורכבת ביותר עבור אדם פרטי, וגם זו שמעורב בה סכום הכסף הגבוה ביותר מבחינתו. בהתאם חשוב להתייחס אליה בכובד ראש, ובפרט להיעזר בייעוץ של עו"ד מומחה למקרקעין.

בדיקות מקדמיות

עוד לפני שמתגבשת עסקה למכירת הדירה, עו"ד מקרקעין יבצע בדיקות מקדמיות חיוניות. בין השאר הוא יבחן את נסח הטאבו העדכני, וכמו כן כדאי לבדוק האם יש עוד זכויות בנייה שלא מומשו – זכויות שכאלה מעלות את ערך הנכס וכדאי כמובן לקחת אותן בחשבון כשקובעים מהו המחיר שיידרש עבור הדירה. במצב שבו נמכרת דירה שיש בה שוכרים, נדרשת בדיקה מדוקדקת של חוזה השכירות כדי שלא להפר אותו – דבר שעלול לעלות ביוקר לבעל הנכס.

תכנון מיסוי שחוסך סכומי כסף משמעותיים

מדינת ישראל מטילה מספר סוגי מיסים על עסקאות נדל"ן, ובפרט יש צורך לשלם מס שבח והיטל השבחה בחלק מהמקרים שבהם אדם מוכר דירה בבעלותו.

לצד חובת המס ישנה גם האופציה לתכנון מס, כלומר שימוש לגיטימי לחלוטין באפשרויות השונות שמציע החוק על-מנת להפחית את גובה התשלומים הנדרשים. כך למשל ישנם מקרים שבהם מוכר דירה זכאי לפטור מחובת תשלום מס שבח, או לחילופין לחישוב לינארי שמוביל לחבות מס נמוכה מהרגיל. לפעמים המתנה של מספר חודשים מהווה את ההבדל בין תשלום עשרות אלפי שקלים למס שבח, או אפילו מאות אלפי שקלים, לבין פטור מלא – כך שלייעוץ המשפטי של עורך דין מיסוי מקרקעין יש תועלת עצומה.

חתימה אך ורק על הסכם מכר שמשקף את כל האינטרסים של בעל הנכס

ייעוץ משפטי מונע גם טעויות נפוצות כגון חתימה על זכרון דברים מבלי לדעת שמדובר בחוזה מחייב לכל דבר. למעשה ההמלצה היא לחתום אך ורק על חוזה מכר – חוזה מכירת דירה – שנוסח ע"י איש מקצוע מטעמכם, שמחויב אך ורק לאינטרסים שלכם. חוזה מכר שכזה יבטיח הגנה מלאה מפני הערת אזהרה לטובת קונה שלא ממלא את החלק שלו בהסכם, הגנה מלאה מפני הבנק שמעניק לרוכש משכנתא, פיצוי בגין איחור בתשלום התמורה לדירה ובאופן כללי ראש שקט באמת.

במשרד עורכי דין וולר ושות' מלווים מוכרי דירות ונכסים אחרים מזה 4 עשורים, ועושים זאת מתוך תחושת אחריות ובזמינות מרבית. השירות כולל ייעוץ משפטי מקיף לאורך כל שלבי התהליך, תכנון מס חכם, עריכת הסכם מכר ואכיפתו, לרבות הגשת תביעה במידת הצורך. צלצלו בהקדם > 04-8662067

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here