קרדיט Canva

עולם היזמות והשותפויות העסקיות רווי ברגשות ומקרים מכל קשת הגוונים. החל מהצלחות מסחררות של מוצר פשוט וגאוני, הנפקות בבורסה ושינוי הרגלי הצריכה, ומן הצד השני המון יצרים, אגו, סכסוכים בין השותפים ולעתים גם פירוק הפעילות. על מנת לדעת מה לעשות בכל סיטואציה, ולבסס לעצמכם בתור שותפים בסיס איתן ויציב שילווה אתכם לאורך כל הדרך הזו כדאי מאוד לפנות אל עורך דין מקצועי בתחום. כך למשל עוד בשלב הראשוני של הקמת השותפות תוכלו לפנות אל עורך דין הסכם מייסדים למשל ממשרד ויינברג ושות'.

סכסוך בין הבעלים

רצף החיים והאירועים בשותפות כולל תחנות שונות טיפוסיות כמו למשל עריכת הסכם שותפים, לעתים גם הסכם סודיות, ובהמשך הדרך גם התמודדות טבעית עם סיטואציות שונות הקשורות לפעילות העסק וצמיחתו כמו למשל הקצאת מימון נוסף, הוספת שותף מקצועי, שינוי מסוים בתחום הפעילות ועוד. על הרקע הזה לא אחת קורה שמתגלה סכסוך בעלי מניות. בעלי המניות (השותפים) לא תמיד בדעה אחת לגבי כל החלטה וסוגייה, ולכן במקרים שונים הדבר מביא למחלוקת קטנה או גדולה. במקרה של מחלוקת גדולה הדבר עלול להוביל ממש לפירוק השותפות או חוסר יציבות שלה. חשוב לדעת שממש לא חייבים להגיע למצב כזה, ובאמצעות טיפול נכון וליווי של עו"ד מומחה ומקצועי ניתן למזער סיכונים ולשפר קבלת החלטות.

כיצד לפרק שותפות

נשאלת השאלה מתי עומדת על הפרק קבלת החלטה של פירוק שותפות עסקית. הדבר רלוונטי כאשר יש למשל שני שותפים בעסק ואחד השותפים כבר לא מעוניין להיות חלק מהביזנס. במקרה כזה אם לא נחתם הסכם מייסדים מתאים הרי שאחד הצדדים יכול לנצל לרעה את כוחו ולדרוש מהשותף השני לעזוב תוך ויתור על חובות. אבל אם יש הסכם מייסדים איכותי בו מופיע סעיף מנגנון "במבי" הרי שבכלל לא מגיעים לסיטואציה כוחנית כזו. ניתן במצב כזה לפרק את השותפות כאשר השותף שנשאר קונה את חלקו של השותף השני שעוזב, והעסק ממשיך להתקיים ולשרת את הלקוחות, אך לא במתכונת של שותפות. יש גם מקרים בהם השותפים לא חתמו מראש על הסכם שותפים ולכן במהלך הזמן כאשר הופיעו מחלוקות הרי שבית המשפט דחה את הטענה כי מדובר על שותפות. על מנת למנוע מקרים מסוג זה ואחרים חשוב מאוד להנות ולבחור בליווי משפטי מתאים לכל אורך הדרך של השותפות – עוד מטרום שלב ההקמה ובמהלך חייה. מומלץ לפנות למשרד שייצג אתכם כמו למשל אל משרד ויינברג ושות' הינו בעל ניסיון עשיר וטיפול בתיקים מסחריים ודיני חוזים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here