קרדיט: Freepik.com

צה"ל הוקם כ"צבא העם", אולם בשני העשורים האחרונים השתנתה המגמה וכיום ברור שהשירות הצבאי לא מתאים לכל מי שהגיע או הגיעה לגיל 18. גם צה"ל בעצמו לא תמיד מעוניין לגייס את כל המלש"בים, אלא רק את מי שאכן יספק תועלת אמיתית במהלך השירות. בהתאם פטור משירות צבאי הוא כבר לא מחזה נדיר, אם כי גם כך יש מצבים שבהם נדרש מאמץ על-מנת לקבל אותו – ואפילו מקרים שבהם הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להיעזר בעורכת דין עם מומחיות ייחודית לנושאי צבא ופרופיל, עורכת הדין ריקי ישי.

 

* פטור מטעמי מצפון – נערים ונערות שלא מוכנים לקחת חלק בפעילות הצבאית משום שזו עומדת בסתירה מוחלטת לתפישת עולמם הפציפיסטית יכולים להתייצב בפני ועדת מצפון ולבקש פטור. מספר הבנות המקבלות פטור בדרך זו עומד על מספר מאות בשנה, ולעומת זאת רק בנים בודדים פונים למסלול זה.

* פטור מטעמי דת – על-פי נתונים עדכניים, אחת מכל שתי בנות בגיל הגיוס מצהירה כי היא מקיימת אורח חיים דתי וזוכה לפטור משירות בצה"ל על רקע זה. כמעט כל הבקשות לפטור על רקע דת מתקבלות ע"י צה"ל.

* נישואים – אישה נשואה פטורה משירות בצבא על סמך חוק שירות הביטחון (סעיף 36).

* בעיה רפואית – בין אם פיזית ובין אם נפשית אשר מונעת שירות צבאי. במקרה כזה הפרופיל יורד ל-21.

ייעוץ מקצועי ומועיל

מצד אחד, קל יותר כיום לקבל פטור משירות צבאי בהשוואה לעבר. מצד שני, ישנם לא מעט מקרים שבהם הצבא מערים קשיים על נערים ונערות שאינם מתאימים לשירות, ושעלולים לשלם מחיר יקר אם יגויסו. במצב שכזה מומלץ להסתייע בשירותיה של עורכת הדין ריקי ישי. עו"ד ישי השלימה לימודי משפטים עוד לפני הגיוס לצה"ל, ובהתאם שירתה במערכת המשפט הצבאית ובחיל הרפואה. לאחר השחרור מהצבא ובמשרד עורכי הדין שהקימה היא טיפלה בהצלחה במגוון תיקים הקשורים לצה"ל. ההיכרות ארוכת השנים שלה עם המערכת והבקיאות המעמיקה מבטיחות ייעוץ מועיל במיוחד וליווי משפטי שמאפשר לכל נער או נערה למצות את הזכות לפטור.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here