מחיקת חובות בהוצאה לפועל
קרדיט: canva

לא פעם שיתופים רבים עלולים למצוא את עצמם קרובים אל פירוק, בחלק מהמקרים הפירוק יכול להיות מועיל רק לצד אחד בטווח הקצר ולצד השני בטווח הארוך, אך בלא מעט ממקרי השותפות צד אחד איננו מבקש לשתף פעולה או מעדיף להתעלם. מקרים שכאלו במרבית המקרים עלולים להוות בסיס לכדי פעולה כמו פירוק שיתוף, אשר מונע על פי כמה סוגים של פירוקים אותם מציע בית המשפט במרבית המקרים. עם זאת חשוב לדעת כי בעבור הליכים שכאלו מומלץ להיוועץ עם עורך דין מיומן ומנוסה בתחום, אשר יוכל להעניק ליווי משפטי מקצועי. לכן אחת ההמלצות בעבור מקרים שכאלו היא קבלת ייעוץ דרך משרד עורכי הדין אלינור ליבוביץ', העוסק בדיני משפחות מעל לשלושים שנים.

כאשר מדובר בהליך כמו פירוק שיתוף חשוב לזכור כי לכל שותף מגיעה הזכות לדרוש בפירוק בכל זמן, ובמקרים בהם לא ניתן לפרק את השיתוף לתקופה של מעל שלוש שנים, בית המשפט יכול להורות על כך בחלוף לאחר שלוש שנים בלבד. עם זאת מקרים כאלו בעיקרים יתבקשו להתבצע דרך חלוקה קודם כל שווה, כך שאם מדובר ב2 דונם, עיקרון זה ינחה את החלוקה של דונם עבור כל שותף. אך כאשר אפשרות זה איננה ניתנת ליישום, הפעולה השכיחה תהיה מכירה של כל נכס בשלמותו לצד שלישי שלו אין כל שותפות עם אחד השותפים. אפשרות אחרת היא חוקה על פי רישום בית משותף, כאשר כל מספר יחידות יהיו על שמו של שותף פלוני ומספר אחר על שמו של שותף אלמוני.

מקרים של בני זוג

לא פעם בני זוג מהווים שותפות על נכסים שונים, בין אם בארץ ובין אם בחול ובמקרים של גירושין ללא הסכם ממון למשל, נדרש לבצע פירוק שיתוף. עם זאת במקרים בהם מעורבים ילדים, עלול בית הדין שלא להורות על הסכמי מכירה שונים עד אשר יוסדרו תנאיי המגורים של הילדים. ובעבור מקרים כאלו מומלץ לפנות אל משרד עורכי הדין אלינור ליבוביץ', אשר טיפל במעל למאות תיקי גירושין.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here