קרדיט:canva

שימוע לעובדים הוא הליך פורמלי המאפשר לעובדים להשמיע את טענותיהם ולשנות או לערער על פעולות משמעתיות שמבצעים הממונים עליהם או תלונות נגדם. מטרת שימוע לעובד היא להבטיח כי זכויות העובד מכובדות וכי כל החלטה שתתקבל היא הוגנת וסבירה. דיון השימוע עשוי להתנהל על ידי פאנל של הנהלה, נציג משאבי אנוש או גורם חיצוני. לעובד יש אף זכות (ורצוי) להיות מיוצג על ידי עורך דין בשימוע. במהלך השימוע יש לעובד הזדמנות להציג את טענותיו, לספק ראיות ולזמן עדים לתמיכה בעמדתו. למעסיק יש גם הזדמנות להציג ראיות ולזמן עדים כדי לתמוך בעמדתו. לאחר מכן ישקול המעסיק את כל הראיות ויקבל החלטה על המשך או הפסקת עבודת העובד.

חיוני מאוד להיעזר בעורך דין ולהתכונן ביסודיות לשימוע עם העובדים, כולל סקירת כל מדיניות ונהלים רלוונטיים, איסוף ראיות ועדים ופנייה לייעוץ משפטי במידת הצורך. יש גם ליידע את העובד זמן סביר לפני השימוע שיוכל להתכונן ולהיערך גם ולשכור ייצוג במידת הצורך. חשוב גם להישאר רגוע, מקצועי ומכבד לאורך כל התהליך כדי למקסם את הסיכויים לתוצאה חיובית.

הגנת המדינה על נשים בהריון

פיטורים של אישה בהריון, בשל ההריון בלבד, אינם חוקיים ברוב הנסיבות ועלולים להוביל לתביעה משפטית נגד המעסיק. לנשים בהריון יש הגנות משפטיות מפני אפליה, לרבות חוק חוסר שוויון בעבודה וחוק חופשת שנתית וזכויות רפואית. אם אישה בהריון מפוטרת, חיוני לפנות לייעוץ משפטי באופן מיידי כדי לקבוע אם הפיטורים היו בלתי חוקיים ולבחון אפשרויות לתיקון. זה עשוי לכלול הגשת תלונה לגורם ממשלתי רלוונטי, נקיטת צעדים משפטיים או משא ומתן להסדר עם המעסיק. חשוב לציין שלא כל פיטורי נשים בהריון הם בלתי חוקיים. מעסיק רשאי לפטר עובדת בהריון מסיבות לגיטימיות שאינן קשורות להריונה, כגון ביצועים לקויים או פגיעה במעסיק עם זאת, נטל ההוכחה מוטל על המעסיק שהפיטורים היו כדין ואינם מפלים.

הנחיות ליום שאחרי

עו"ד צוואות הוא עורך דין המתמחה ביצירה וניהול של צוואות ומסמכי תכנון עיזבון אחרים. הוא  יכול לתת ייעוץ כיצד לבנות תכנית עיזבון בהתאם לרכוש, ולנכסים הקיימים, ובהתאם למספר היורשים ומעמדם בחיים ויחסם המשפחתי או קרבה אחרת, כלפיו. כדאי לתכנן זאת כדי למזער את חבות המס, מחד, ולמנוע מחלוקות בין יורשים, מאידך. עבודה עם עורך דין צוואות יכולה גם לסייע להבטיח שהצוואה תקפה מבחינה משפטית, וערוכה בהתאם לערכיו  של הכותב אותה, ומשקפת את רצונותיו. כדאי ורצוי לאדם לערוך צוואה וייפוי כח מתמשך בו מפורט רצונו וצרכיו.

עו"ד עדי מיטל ריין עוסקת בין היתר בדיני עבודה ודיני ירושות וצוואות, הסכמי חלוקת עיזבון וייפוי כוח מתמשך. היא משמשת לא רק כעורכת דין המלווה ומייצגת את לקוחותיה בבתי המשפט אלא גם עוסקת כמגשרת ויכולה לסייע בפתרון סכסוכים מחוץ לכתליי בית המשפט.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here