קרדיט:canva

כתיבת צוואה היא דבר רגיש ודרושה מומחיות של עו"ד צוואות על מנת לעשות זאת כראוי. חשוב לנסח את הצוואה כך שלא תותיר מקום למחלוקות סביב הירושה. דיני צוואות וירושות הוסדרו במסגרת חוק הירושה ונקבע בחוק הדרכים בהם ניתן לערוך צוואה כאשר הצוואה הנפוצה ביותר היא צוואה בפני עדים. כיום יש גם ביקוש לצוואה מיוחדת המכונה צוואה הדדית. במסגרת סוג זה של צוואה בני הזוג למעשה כותבים צוואות המסתמכות האחת על השנייה ויכולת הביטול של צוואה הדדית הינה מוגבלת בהשוואה לצוואה רגילה. בהקשר זה יש להבחין בשינוי של הצוואה ההדדית כאשר בן או בת הזוג עוד בחיים. כאשר בני זוג ערכו צוואה הדדית ומי מהם חפץ לשנות את הצוואה עליו להודיע על כך בכתב לאחר על מנת שיהיה לשינויים תוקף מחייב.

שינוי צוואה הדדית לאחר פטירה

כאשר בני זוג ערכו צוואות הדדיות הדדית ומי מהם חפץ לשנות את צוואתו לאחר שבן הזוג כבר אינו בין החיים הוא יוכל לעשות זאת רק במידה והוא אינו היורש של בן הזוג שנפטר. במידה והצוואה ההדדית קובעת כי העיזבון, באופן חלקי או מלא יועבר לאחר, על מי שנותר בחיים יהיה להסתלק מהעיזבון במה שמכונה, הסתלקות כללית של מנת שהוא יוכל לערוך צוואה חדשה שתהיה שונה מהצוואה ההדדית. בכל מקרה מעין זה מומלץ לקבל סיוע וליווי של עורך דין ירושה מומלץ המתמחה בתחום על מנת לעשות זאת בהתאם לחוק ותוך שמירה על האינטרסים האישיים של בן הזוג שנותר בחיים.

מחיקת חובות בהוצאה לפועל

המושג מחיקת חובות נפוץ בשימוש כיום וחשוב להבין כי אין מדובר במושג משפטי ומחיקת חובות בפועל אינה דבר קל. בכל מקרה של הסתבכות בחובות באופן שלא ניתן לעמוד בהחזרים כדאי להתייעץ עם עו"ד הוצאה לפועל מהי הדרך הטובה ביותר לצאת מהמצב. ישנם מצבים בהם ניתן להביא לאיחוד תיקים בהוצאה לפועל או להגיע להסדר נושים ישירות מולם על מנת להקטין את החובות ולא להידרש לכניסה להליך חדלות פירעון על כל המגבלות החלות על משתתפי ההליך. לעיתים טרם הגעה להלכים כמו חדלות פירעון ניתן להגיש התנגדות לביצוע שטר, לבצע בדיקה של  תיקי הוצאה לפועל ואיחוד של התיקים או להגיש בקשה למתן צו תשלומים. ישנם חובות שאינם ברי הפטר וניתן להגיש בקשה להפחתת או פריסת חוב גם למרכז לגביית קנסות כמו גם לערער על ההחלטות של המרכז.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here