עורל דין
קרדיט:canva

מה מיוחד בכתב היד

כתב יד התפתח במהלך ההיסטוריה במרוצת השנים. ככל שהאמצעים לכתיבה השתדרגו כך הלך והתפתח הכתב, החל מחריטה על קירות, דרך עט נוצה ועד לעטים החדישים בהם בני האדם משתמשים כיום. אך מרגע שנכנסו המחשבים לחיינו, בערך לפני 30 שנים, השימוש בכתב היד הלך ופחת ככל שבני האדם התחילו לכתוב באמצעות תוכנות מחשב ולהקליד. השימושים בהקלדה במחשב נעים החל ממילוי טפסים שעוברים דיגיטציה באינטרנט, ועד כתיבת מאמרים ארוכים בני עשרות עמודים באמצעות המחשב. לכן בימים אלו רובנו כבר כמעט אך ורק מקלידים במחשב, אפילו החתימה האישית שלנו יכולה להיעשות בצרוה דיגיטלית כיום. במקרים בהם עדיין משתמשים בכתב יד, אותו אדם שמתמקצע בניתוח כתב יד הוא הגרפולוג, שיודע להבחין בין הדקויות השונות בכתב ידם של אנשים.

תחומים שונים של גרפולוגיה

בעולם הגרפולוגיה ישנם תחומים שונים בהם יכול להתמחות הגרפולוג. הוא יכול לבצע עבודה בעולם הגרפולוגיה המשפטית שם הוא נדרש לבחינת מסמכים בכתב יד, להשוואה ולניתוח, לבדיקת אמיתות של מסמכים וחתימות, זאת על מנת למנוע זיופים שעלולים להוביל לרמאות וכדומה. שירות זה ניתן לעורכי דין משני הצדדים, שיכולים לזמן את הגרפולוג כעד מומחה להעיד על הדוכן בבית המשפט. שירותי גרפולוגיה מקצועיים נוספים שהוא יכול לתת הם ייעוץ לחברות שבוחנות מועמדים חדשים לעבודה. הגרפולוג יכול להבדיל בין אנשים שונים בהתבססות על כתב ידם ולספק חוות דעת מקצועית בנושא. שירות נוסף ופחות מוכר שגרפולוג נותן לאנשים הוא ייעוץ אישי למי שמעוניין ללמוד יותר על עצמו. סיוע זה יכול לעזור להבין יותר טוב מה כדאי לעשות כשניצבים בפני החלטה קשה.

פנייה לסיוע של גרפולוג

למרות שמרבית העולם עובר להקלדה במחשב במקום כתיבה בכתב יד, מקצוע הגרפולוגיה עדיין נדרש לצרכים שונים כפי שדיברנו עליהם, בין אם בעולם המשפטי, העסקי או האישי. מי שמחפש גרפולוג בצפון או באזור אחר בארץ רוצה איש מקצוע מנוסה בעל המלצות מלקוחותיו בעבר. בר עמית הוא גרפולוג מקצועי כבר כ20 שנים. הוא ייסד משרד עצמאי בשנת 2006 אותו הוא מנהל עד היום, בקיבוץ עין המפרץ שבגליל המערבי. בר למד את מקצוע הגרפולוגיה בצורה ממוסדת והן בצורה אוטודידקטית. עבד והתמחה בתחום אצל מיטב המומחים בישראל, כך צבר ידע מקצועי עשיר ומעמיק. בר עמית מתמחה בגרפולוגיה בשירות המשפט, אך מעניק גם ייעוץ ואבחונים תעסוקתיים לחברות וארגונים בהליכי בחינת מועמדים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here