קרדיט: Canva

כמו כל מדינה אחרת, גם ישראל מגבילה את השהייה בה ואת האפשרות לעבוד בה למי שאינו אזרח. יש כמה דרגות שבהן אפשר לקבל אשרות שהייה בישראל עד קבלת אזרחות מלאה. המצב בישראל שונה ממדינות אחרות משום שכאן קיים חוק השבות שמאפשר לתת אזרחות מהירה לכל יהודי שעולה לכאן או לבני משפחתו, ולכן במקרים כאלה הסדרת מעמד של יהודים הזכאים לכך על פי חוק השבות היא קלה יחסית, אפילו עם הבעיות ההלכתיות למי שיהדותו אינה עומדת בקנה אחד עם המדד הדתי, הגשת המסמכים והתהליכים הממושכים. אם ברצונכם לברר מהו מעמדכם ואם תוכלו להתאזרח בגלל נתונים שמסייעים לכך, אפשר לפנות למשרד עורכי דין ענאן חמאם על מנת להסדיר את מעמדכם. 

משפחות יכולות להתאחד גם כאן

חלק גדול מתנועת ההגירה לכאן או לכל מקום היא הודות לאיחודי משפחות. כשמישהו בא לישראל ומצליח להסדיר את מעמדו הוא יכול גם להגיש בקשה להתאחד עם משפחתו שבאה לכאן אחריו ולעבור תהליך שבו בודקים אם עומדים בקריטריונים המתאימים. חשוב להזכיר שלא תמיד איחוד משפחות נעשה אוטומטית גם כאשר נראה לכאורה שאנשים זכאים לכך, ולכן עורך דין איחוד משפחות יעשה הכל כדי להביא אתכם לסוף התהליך עם כל המסמכים הנדרשים בהצלחה. הוועדות והבדיקות שנערכות כדי להעניק מעמד כזה עושות עבודה יסודית ולפעמים שיקולים אחרים עלולים להשפיע על מי שצריך לאשר זאת ולא תמיד זה אפשרי. 

דרגות שהייה שונות לשהייה בישראל

בישראל ישנן מספר דרגות לאשרות שהייה והאחרונה שבהן היא מתן אזרחות מלאה. לפני כן, יש סוגים שונים של אשרת שהייה בישראל שבהן מוכרות האשרות לעובדים זרים או כאלה שמתאימות למי שבא לכאן כדי לחיות עם בני הזוג. אשרות שהייה של תיירים מתירות שהות של עד שלושה חודשים ויש אשרת שהייה שנקראת רישיון לישיבה ארעית בישראל שהיא היתר לשהייה של עד שלוש שנים. ככל ששוהים כאן יותר זמן בצורה חוקית נפתחות האפשרויות לבקש אזרחות וחשוב לדעת בדיוק באילו מקרים ובאילו סעיפים אפשר לעשות זאת. במשרד עורכי דין ענאן חמאם מסייעים לכל מי שמחפשים את הדרך החוקית והנכונה לקבל אשרת שהייה בישראל על מנת לפתוח בחיים חדשים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here