קרדיט Fotolia

אנחנו לא אוהבים לחשוב על זה וללא ספק יש ברכה בהדחקה של הסוף, משום שאחרת לא היינו יכולים לתפקד ביום יום, אבל גם הזנחה של עניינים מעשיים שנוגעים לחיינו אינה מסייעת. אנחנו צוברים רכוש, אנחנו בונים משפחה וחיים ואנחנו ללא ספק רוצים להשאיר משהו לדורות הבאים לשם כך נועד העיזבון שלנו, שמיועד בעיקר למי שאנחנו חפצים ביקרם. כדי להבטיח שהם יקבלו את מה שעמלנו למענו, אין דרך אחרת לעשות זאת מלבד צוואה. חוקי הירושה בישראל ובכל העולם שונים זה מזה וממה שנדמה לנו שאנחנו יודעים, ולכן יש סיכוי רב שלא האנשים שרצינו בכך יירשו אותנו. רק עו"ד צוואות אשר בקיא בדיני ירושה  יוכל למנוע את סכסוכי הירושה העתידיים, ולקבוע מראש מי יירש אותנו.  עו"ד נוטריון מיה סגל ויסהוז עורכת צוואות ומטפלת בענייני עיזבון וירושה במקצועיות כדי למנוע מצבים של ערעור על הצוואה שלכם שנערכה שלא כחוק, וכדי להבטיח שהירושה תגיע למי שנקבע על ידכם.

מה קורה כשאין הסכמה בין היורשים?

לפי החוק, משפחות יורשות או מקבלות בעלות על רכוש מסוים בתנאים שונים ויש להם זכות טבעית כזאת מכוח נישואין, הסכמי חיים משותפים, צווי ירושה וצוואות. המצב המורכב יכול להתברר אצל עורך דין שמטפל בכך אולם חשוב לדעת שמצב זה הוא בר שינוי. גם אם נדמה לא פעם ששותפות כפויה ברכוש מסוים כמו נכסי נדל"ן ומקרקעין היא לנצח, אפשר לבקש פירוק שיתוף בערכאות ולהגיע להסכמים בנידון. לא עושים את זה לבד ולא מקפחים בכך אף אחד משום ששום בית משפט לא ייתן ידו למצב כזה שבו יקפחו זכויות של יורש או שותף. מה שחשוב לדעת הוא שאפשר להגיע להסכמה ולמנגנון פיצוי במקרים שבהם אתם לא רוצים לרשת, או להעביר זכויות שלכם למישהו אחר בגלל תחושה שכך זה נכון וצודק יותר.

ירושה על פי דין

כאשר מישהו נפטר ללא צוואה ומבלי לקבוע יורשים, הירושה תתחלק על פי חוק הירושה. היורשים, בדרך כלל המשפחה, מגישים בקשה כדי לקבל צו קיום ירושה אם אין צוואה,  והעיזבון יחולק על פי חוק הירושה הישראלי. ירושה על פי דין יוצרת בסיטואציה שבה בן/ בת הזוג יורשים נכס בשותפות עם הילדים. דבר זה עלול לגרום לסכסוך בתוך המשפחה  בגלל זה, עו"ד נוטריון מיה סגל ויסהוז מזמינה אתכם לערוך צוואה שמתייחסת לסיטואציות שונות שעלולות להתרחש בעתיד, עם מנגנוני הגנה מגוונים שיגנו על הצוואה שערכתם ועל יורשיכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here