קרדיט - Canva

במדינת ישראל כמו במדינת ישראל הכל מורכב יותר. הבסיס לקיומה של מדינת ישראל הוא היותה מדינה יהודית וציונית ואחד מהחוקים החזקים המהווים כעוגן למדינה הוא חוק השבות המאפשר לכל יהודי להקים בית בישראל, אך בכל הנוגע להגירה זרים לישראל האפשרות מצטמצמות מאוד. דיני הגירה, הוא כינוי לכל אותם חוקים העוסקים בתחום זה.

מה המשמעות של עתירה מנהלית ואיך להגישה?

בתי המשפט המחוזיים משמשים גם בתור בתי משפט לעניינים מנהליים. כאשר אדם מעוניין להתנגד ו/או לשנות את החלטתם של גופים שלטוניים כמו רשויות מקומיות, משרד ממשלתי כלשהו או גוף ציבורי, עליו לפנות להליך שנקרא עתירה מנהלית באמצעות עורך דין עתירה מנהלית ולטעון בפני ביהמ"ש כי הפעולה השלטונית פגעה בו שלא במידת הצורך, נעשתה בצורה לא תקינה בניגוד לנהלים או שאינה סבירה ואינה מידתית. לאחר הגשת העתירה יבחן בית המשפט את הנסיבות ויפסוק האם הגוף השלטוני אכן חרג מגבולות החוק ונהג באופן שאינו תקני. את העתירה מומלץ להגיש מוקדם ככל האפשר, מיד לאחר שהפניה לאותה רשות או גוף אינם מביאים לתוצאה הרצויה.

תביעה ייצוגית- שלם שגדול מסך חלקיו

ככל שהתקשורת מקדישה זמן לעוולות שנעשו כלפי צרכנים ואזרחים בכלל, כך ניתן לשמוע על יותר ויותר מקרים בהם אנשים נפגעו מאותו גורם. גם הרשתות החברתיות היום מאפשרות לאנשים לגלות מהר יותר שהם לא לבד במערכה. בלא מעט מקרים כאלה, הנפגעים בוחרים להתמודד עם העניין באמצעות תביעה ייצוגית. תביעה ייצוגית מנוהלת ע"י אדם אחד או קבוצה קטנה של אנשים, המבקשים לייצג באמצעות עורך דין תביעה ייצוגית את אותה קבוצה שנפגעה. חשוב להבהיר שכדי לייצג את הקבוצה אין צורך באיסוף כלל השמות של הנפגעים, מספיקה הגדרת הקבוצה הנפגעת. במידה ובית המשפט ימצא כי המדובר בהליך מוצדק, הפיצוי יוענק לכל מי שעומד בהגדרת הקבוצה. תביעה כזו כדאית במיוחד כאשר סכום הפיצוי שכל חבר מהקבוצה המיוצגת לא גדול. על פי רוב, מי שלקח עצמו לייצג את הקבוצה הנפגעת יקבל פיצוי משמעותי גדול מיתר חברי הקבוצה וזאת לאור הסיכון שלקח על עצמו בניהול ההליך, לאור הזמן שנאלץ להקדיש לעניין ועל מנת לעודד אנשים להציף עוולות ולפנות לסעד מביהמ"ש.

משרד עורכי דין הראל נבון הוא משרד המתמחה במשפט אזרחי ומנהלי בו מקבל כל לקוח יחס אישי ואת הטיפול הטוב ביותר. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here