קרדיט: freepik

דיני הנזיקין עוסקים בתחום רחב יריעה במיוחד – כל המקרים שבהם לאדם נגרם נזק כתוצאה מאירוע שנכפה עליו (בניגוד לנזק כתוצאה מחוזה שעליו חתם מרצון, מצב שמטופל ע"י דיני החוזים). החוק מאפשר קבלת פיצוי הולם, הן על נזקי גוף, הן על פגיעה בנפש והן בגין נזקים כספיים. במדינה בה קיימים עשרות אלפי עורכי דין, בחירה מושכלת של עורך דין לענייני נזיקין היא המפתח למיצוי התביעה ולהצלחת התהליך, ובכתבה זו תמצאו טיפים מועילים שיעזרו לכם לקבל החלטה חשובה זו.

בקיאות ספציפית

תחום הנזיקין מחייב באופן טבעי בקיאות מעמיקה בדיני הנזיקין. בנוסף נדרשת בקיאות ספציפית בתחום הרלוונטי לכל תביעה. כך למשל אם הגורם לנזק הוא רשלנות רפואית, כדאי מאוד לבחור עורך דין שמתמצא בכך, ובפרט אמון על הוכחת הרשלנות ושאלת הקשר הסיבתי (משום שההגנה תטען מן הסתם שמדובר בטעות בלתי נמנעת או להיעדר קשר סיבתי). באופן דומה, כדאי ומומלץ לבחור עו"ד מנוסה בתביעת נזקי גוף בעקבות טביעה או תאונה בים או בבריכה, בתביעות נזיקין נגד רשות מקומית, מחזיק או בעלים, בתאונות דרכים וכיו"ב.

יושרה מוחלטת

איכות הכרחית נוספת של עו"ד נזקי גוף היא יושרה מלאה. הסיבה לכך היא שאין טעם להגיש תביעה כשאין היתכנות אמיתית להצלחה – למשל גם כשלאדם נגרם נזק של ממש בגלל טיפול רפואי, כשמדובר בטעות אנוש ולא ברשלנות בית המשפט לא יפסוק פיצוי. עורכי דין מנוסים מציעים מפגש ייעוץ לא מחייב לבירור נסיבות המקרה וסיכויי התביעה, וזוהי כמובן הזדמנות להתרשם מהאישיות של כל עו"ד, היושרה, מידת הנחישות, הקשב, הבקיאות ועוד. יתר על כן, עליכם לזכור שאין תחליף להמלצות של לקוחות. בתחום נזקי הגוף, המלצות של לקוחות המשרד שהטיפול בעניינם כבר הסתיים שוות זהב.

כמו כן, יש חשיבות רבה לבחירה במשרד מוכר ומוערך בקהילה המשפטית ובחברות הדירוג (דוגמת דן אנד ברדסטריט).

מי מטפל בך?

במיוחד בתחום הנזיקין (אך לא רק בתחום זה) יש חשיבות רבה לנושא הנגישות: הן נגישות המשרד והן נגישות עורך הדין המטפל. במשרדים גדולים המעסיקים עשרות ואף מאות עורכי דין, אין לדעת מי יטפל בכם בסופו של דבר, והאם הטיפול לא יבוצע ע"י מספר עורכי דין שונים. רצוי לוודא ולסכם מראש מי ינהל את התיק באופן אישי, על מנת למנוע מצב בו לאחר פגישה ראשונית עם שותף בכיר, התיק יעבור לטיפולם של עורכי דין זוטרים. חשוב לוודא שעורך הדין יהיה מנוסה, זמין ובקיא ובכל פרטי התיק, מא' ועד ת'.

דווקא בתחום זה של ייצוג נפגעים קשים ובני משפחותיהם, אשר מרגישים שכל עולמם חרב עליהם ללא כל אזהרה, יש חשיבות עצומה גם ליחס האישי, האנושי והאמפתי שעורך הדין וצוות משרדו מעניקים ללקוחות.

 ניסיון רחב היקף

עוד מרכיב משמעותי הוא הניסיון. למעשה, לניסיון מעשי אין תחליף, מפני שרק עורכי דין שכבר נתקלו במגוון רחב של תרחישים יודעים איך לספק את המענה האפקטיבי ביותר לכל מצב. חשוב מאד לבחור בעו"ד בקיא ובעל ניסיון רב בתחום מאחר ורוב הסיכויים שהוא יגיע לתוצאות גבוהות באופן משמעותי לעומת עו"ד חסר ניסיון. הדבר מקבל משנה חשיבות בתביעות נזיקין, בהן ניהול כושל עלול להביא לדחיית התביעה לחלוטין.

משרד עורכי דין זלצר הוקם ב-1969 ע"י פנחס זלצר ז"ל. במשרד הצטבר ניסיון רחב היקף בטיפול בנפגעים קשים ביותר (משותקים, פגיעות מוחיות, מונשמים ועוד) בכל סוגי תביעות הנזיקין (תאונות דרכים, רשלנות רפואית, טביעה, תאונות בים ובבריכה, תביעות נזיקין מסוגים שונים) וכמו כן הוא מספק שירותי נוטריון בתל אביב באותם סטנדרטים של מצוינות, והוא מדורג בין המשרדים המובילים בישראל בתחום דיני הנזיקין והרשלנות הרפואית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here