הליך חדלות פירעון ואיך לבחור עו
מקור pixabay

בערך לפני 4 וחצי שנים נכנסה אל המשרד שלנו בחורה נחמדה בשם גלית שפשוט החלה לפרוץ בבכי. הבכי היה מטען שהיא נשאה איתה ככל הנראה זמן רב והקושי שהוטל על כתפיה בשל המצב אותו חוותה. היא סיפרה לנו שתמיד חלמה להקים עסק תכשיטים משלה בייצור אישי. בניית סדנה ביתית קטנה, רכישת חומרי גלם, בניית אתר אינטרנט ומעט תקציב לפרסום היו באזור כמה עשרות אלפי שקלים. סיפרה לנו שנעזרה בחברה לייעוץ עסקי שסייעה לה לקבל את ההלוואה מהבנק בריבית אטרקטיבית ומצד שני החברה גבתה ממנה עמלה עבור התיווך של ההלוואה + עלויות נוספות של סדרת הפגישות של הייעוץ, הכנת התוכנית העסקית ועוד. מה שהשאיר לה כשני שליש לערך מההלוואה לצורך בניית הסדנה הפרטית שלה בבית וכמובן הוצאה חודשית נוספת כיוון שצריך להחזיר את ההלוואה בתשלומים. לאחר כשנה לערך שבה העסק לא הכניס מי יודע מה והיא ספגה הפסדים כלכליים בכל חודש היא החלה לקחת הלוואות נוספות כדי להתגלגל ולאחר שנה נוספת היא פשוט קרסה והגיעה אלינו עם חובות של למעלה מ200 אלף שקלים ואי יכולת לעמוד בהוצאות החודשיות.

גלית הייתה יחסית צעירה ולא היו לה חסכונות או נכסים שיכולה הייתה להיעזר בהם. לא נותר היה לה לפנות אלינו למשרד עורכי הדין גלעד נרקיס, לבקש להכריז על פשיטת רגל ולנסות להרוויח את החיים שלה מחדש.

פתיחת הליכים לחדלות פירעון:

השלב הבא יהיה לפתוח צו לפתיחת הליכים עבור חדלות פירעון. אם תרצו, לפי החוק הישן, צו כינוס נכסים. עם פתיחת צו זה כל הליכי ההוצאה לפועל והליכים אחרים נגד החייב מוקפאים. כעת ימונה נציג מבית המשפט לטיפול בתיק והוא יטיל את ההגבלות השונות על החייב, יכריז על הסכום הנדרש להעברה לקופת הנושים בכל חודש ועוד. בין היתר ההגבלות יהיו אי יציאה מהארץ, סימון מוגבל בחברות, חוסר יכולת להשתמש בשיקים או כרטיסים אשראי, כמובן אי אפשר לקבל הלוואות או אשראי והחייב גם לא יוכל להקים עסק חדש או לשמש כיו\"ר או שותף במהלך תקופת ההליך.

איך לבחור משרד עורכי דין שיסייע לנו בנושא?

חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין מקצועי ומוסמך המתמחה בכל הקשור לחדלות פירעון, פשיטות רגל והתנהלות מול הבנקים ורשויות המיסים. מלבד הניסיון שאין לו תחליף, תחום ההתמחות שאתם רוצים לוודא שהוא מתאים לתחום זה גם כדאי לבדוק פידבקים והמלצות של לקוחות קודמים על המשרד ואפילו לשוחח בטלפון עם לקוח שכזה בבקשה מיוחדת מהמשרד. לבסוף, אתם רוצים לוודא שיש לכם כימיה עם עורך הדין, שהוא קשוב לצרכים שלכם ושאתם רואים שבאמת אכפת לו והוא מעניק תשומת לב לתיק שלכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here