תפקידיו של עורך דין דיני חברות ותחומי פעילותו

עורך דין דיני חברות הוא עורך דין אזרחי המתמחה בתחום של דיני חברות הידוע כתחום מורכב ומאתגר. במאמר זה נבחן את המצבים, שבהם ניתן ורצוי להיעזר בשירותיו של עורך דין ביני חברות ונלמד על תחומי עיסוקו השונים.

דיני חברות ומורכבותם

דיני חברות הם דינים הנוגעים להקמה ולפעילות של חברות שונות, וקובעים מכלול עצום של הסדרים, הגבלות, חובות וזכויות של חברות מסוגים שונים, של בעלים, מנהלים ובעלי מניות בחברה, מתוך מטרה לייצר פעילות כלכלית נכונה במדינה ולהגן על הציבור מפני אינטרסים כלכליים של חברות. עורכי דין המתעסקים בתחום דיני חברות חייבים להיות בקיאים בנושא ולהתמחות בו על מנת לספק שירות וייעוץ איכותיים בתחום.

המורכבות של דיני חברות נובעת מכך, שהם מקיפים תחומים רבים הנוגעים לחברות, החל מהאפשרות הראשונית להתאגדות, דרך קביעת מעמדה של החברה בעיני החוק ורישומה אצל רשם החברות, עבור בדרכים השונות לניהול החברה, לשקיפות הניהול, למכלול הסמכויות, הזכויות, החובות והאחריות של המנהלים או הבעלים של החברה, ועד לקביעת חוקים הנוגעים למיזוג בין חברות שונות, לפירוק חברה קיימת או להפיכה של חברה פרטית לציבורית. בעזרת דיני חברות יכולה המדינה להבטיח התנהלות כלכלית נכונה ושמירה על זכויות הציבור, ועל כן חשיבותם של דיני חברות היא מכרעת.

תחומי העיסוק של עורך דין דיני חברות

עורך דין דיני חברות הוא מי שבקיא בתחום דיני חברות וביכולתו להעניק מידע וייעוץ משפטיים בנושא. במסגרת פעילותו, מתעסק עורך דין דיני חברות במתן ייעוץ משפטי לחברות שנמצאות במצב של הקמה או פירוק של חברה מרצון, מיזוג או הנפקה, רישום אצל רשם החברות, ייצוג של החברה בערכאות בתי המשפט וכן הלאה. עורך הדין הוא מי שמלווה ומבצע את שלל ההליכים הללו תוך התבססות עם היכרותו את דיני חברות ואת החוק, הן בצורה של ליווי יומיומי ושוטף, והן במצבים מיוחדים ונדירים יותר.

על פניו נדמה כי הקמה של חברה היא הליך פשוט שאינו מחייב בידע משפטי נרחב, אך למעשה האמת רחוקה מכך, ועורך דין דיני חברות עשוי לא רק להקל על התהליך ולזרז אותו, אלא במקרים מסויימים אף להוות את ההבדל בין הקמת עסק ובין כשלון.

בנוסף, עורך דין דיני חברות מעניק פתרונות משפטיים כוללים לחברות או לעסקים שונים הנתקלים בסוגיות משפטיות או מתמודדים עם תביעות של בעלי מניות וכדומה, והם מספקים מידע איכותי לחברות על הקלות במס מהרווחים שלהן.

עורך דין דיני חברות הוא הכתובת עבור מנהלים שונים שמעוניינים בעריכה של הסכמי עבודה וחתימת חוזים, מול העובדים, הלקוחות או מול חברות שונות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here