דיני חברות - הסכם שותפות

דיני חברות מתייחסים לכל הקשור בהקמת חברה, רישום חברה בע”מ, עוסק מורשה, דיני תאגידים, שותפים, גיוס כספים, העברת מניות, פירוק חברות ועוד. מאוד חשוב בכל שלב בהקמת החברה, ביצוע שינויים בה או עריכת הסכמים, להתייעץ עם עורך דין המתמחה בנושא דיני חברות, על מנת לוודא כי הכל נעשה על פי חוק ולטובת כל הצדדים. ייעוץ עם עורך דין המתמחה בתחום דיני חברות, ימנע תקלות ובעיות עתידות.

כאשר מקימים חברה עם שותפים או מעוניינים להכניס שותף חדש לעסק, יש לערוך הסכם שותפות. על מנת שיעמוד בכל דיני חברות הקשורים לשותפויות עסקיות, מומלץ לערוך את ההסכם על ידי עורך דין ולהבטיח שותפות עסקית מוצלחת.

דיני חברות – מה צריך לכלול הסכם שותפות?

שותפות, לפי דיני חברות, היא הסכם בין שני צדדים או יותר, כאשר לכל צד חלק שווה או אחר בחברה, שמעידה למעשה על חלוקת הסיכונים העסקיים והרווחים שמניבה החברה. תפקיד השותפים הוא לייעל את העסק ולמקסם את רווחיותו.

הדבר החשוב ביותר הוא שיהיה בין השותפים אמון. יחד עם זאת, גם אם יש אמון מלא בין הצדדים, אסור לוותר על חתימת הסכם שותפות המנוסח על ידי עורך דין המתמחה בתחום דיני חברות. אי חתימה על הסכם וסכסוכים עקב נושאים שלא הובהרו מלכתחילה, עלולים לפגוע בכם ובעתידה של החברה שלכם.

לפי דיני חברות, בכל הסכם שותפות חייבות להיכלל מספר נקודות עיקריות, על מנת שיניב שותפות מוצלחת:

הגדרת השותפות – חשוב להגדיר בהסכם מהי מטרת השותפות ולהצהיר על כוונות כל צד לתרום להצלחת החברה.

נתונים כספיים – מהו ההון הראשוני אשר איתו הגיע כל אחד מהשותפים, כיצד מתחלקים הרווחים בין השותפים וכדומה.

מנגנון לפתרון סכסוכים – פעמים רבות שותפים עסקיים נקלעים לסכסוכים, אשר עלולים לפגוע בעסק. מומלץ לכלול בהסכם דרכי פעולה במקרי סכסוכים אפשריים.

פירוק שותפות – חשוב לציין בהסכם מהם התנאים לפירוק השותפות, באופן מדויק שלא משאיר שום שאלה פתוחה, כך שכל צד יידע מהם הכללים לפירוק השותפות – זמנים, תקופת הודעה וכדומה.

הסכם שותפות לא מומלץ לערוך לבד, וכדאי להסתייע בעת ניסוחו בעורך דין המתמחה בתחום דיני חברות. עורך דין המתמחה בתחום דיני חברות יידע לנסח את ההסכם באופן ברור, שלא מותיר מקום לספק, ולהכליל בהסכם את כל הסעיפים הנדרשים, על מנת שלא יתעוררו מחלוקות בעתיד ושתיווצר שותפות עסקית מוצלחת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here