קרדיט canva

לצלוח תקופה מאתגרת של הסדרת חובות- איך עושים את זה?

כניסה לחובות היא מצב שאף אחד לא מייחל לעצמו להגיע אליו. בין אם מדובר על אדם פרטי אשר נקלע לחובות ובין אם עסק שלא מצליח להחזיק את עצמו ונקלע לחובות קשים. רבים חושבים בטעות שהליך פשיטת רגל רלוונטי רק לחברות ועסקים ולא לאנשים פרטיים. עורך דין מומחה לפשיטת רגל יוכל להסביר ולפרט אודות התהליך אשר היום גם לא נקרא כבר פשיטת רגל אלא חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. מטרתו של חוק זה היא לאפשר לאדם או חברה שנקלעו לחובות רבים ונפתחו נגדם תיקים רבים בהוצאה לפועל בשל כך, להסדיר את העניין באופן שעדיין יאפשר להם הן להסדיר את החובות באופן מאורגן ומסודר והן למצוא את הדרך לכיוון השיקום הכלכלי, אל ההתחלה מחדש.

כיצד מתנהל הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי?

כאמור, מטרת השינוי מפקודת פשיטת רגל לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי היתה לנסות ולהגיע למקום מסוים באמצע הדרך: הנושים אשר מחכים לתשלום חובם כנראה לא יקבלו את הסכום המלא המגיע להם אלא פחות מכך, אך עם זאת עדיין יקבלו סכום ניכר. מן הצד השני, החייב יצטרך לעמוד בלא מעט תנאים כדי שהתהליך יצלח, שחובותיו ימחקו והוא יוכל לשקם את עצמו ולהתחיל מחדש. הכניסה אל תהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי אינה פשוטה וישנם תנאים מסוימים שעל החייב לעמוד בהם מבחינת מצבו. לפני כניסה לתהליך ייבדקו ע"י בית המשפט כוונותיו של החייב- האם אינו מנצל את התהליך כדי להתעשר והאם כל הנכסים שברשותו ימומשו לטובת הסדרת החובות. כדי שהסדר החובות יהיה נוח יותר, התהליך כולל איחוד תיקים כך שהחוב לא משולם כלפי כל נושה בנפרד אלא באופן כולל. עורך דין הסדר חובות אשר נמצא לצדו של החייב יכוון ויוביל בכל הבירוקרטיה וההליך הסבוך.

לבחור את עורך הדין שיעמוד לצידכם

דיני הוצאה לפועל הם מורכבים, ממש כשם שההתמודדות מול הגוף הזה, בין אם בתור אדם פרטי ובין אם בתור עסק היא מורכבת מאוד ולא נוחה. בחירה טובה של  עורך דין הסדר חובות שיסייע להגעה לפתרון ולאפשרות להסדיר את החובות תוך כדי פתיחת דף חדש היא חשובה. יש לבחור עורך דין שזהו תחום התמחות עיקרי שלו, עורך דין המכיר היטב את דיני ההוצאה לפועל על סעיפיהם, מודע לפסיקות המהוות תקדימים משפטיים וניתן להיעזר בהן. חשוב מאוד הניסיון של עורך הדין והצלחותיו, כאשר הצלחה היא כאשר הלקוח מסיים את הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי או לחילופין, כאשר הלקוח הוא הזוכה (נושה)- קבלת סכום מקסימלי מתוך החובות המגיעים לו. כדאי לבחור עורך דין מקומי המכיר היטב את סניף ההוצאה לפועל המטפל בתיק ויוכל כך להקל על התהליך כולו.

רושאל צ'ולפייב משרד עו"ד מתמחה בכל הקשור להוצאה לפועל ומלווה הן חייבים בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי והן זוכים המעוניינים לקבל את כספם. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here