קרדיט Canva

אין אדם שלא יתקל בשלב מסוים בחייו בנושא הצוואה, בין אם על מנת לרשום צוואה לעצמו או שהוא עצמו יקבל ירושה או יכלל בצוואה של אדם מסוים. כאשר כל אדם נפטר יש להסדיר את האופן בו רכושו יחולק. האם צריך עורך דין לענייני צוואה על מנת לרשום צוואה? סעיף 18 לחוק הירושה קבע שאדם יכול לכתוב צוואה בכתב ידו בפני רשות מוסמכת כגון בית משפט, רשם הירושה או בית דין דתי, בפני עדים או בנסיבות חריגות בעל פה. לכן אין חוק המחייב שעורך דין מוסמך יכתוב את הצוואה עבור המבקש, אבל זה רצוי מאוד על מנת שלא יהיו קשיים בהמשך לאחר מותו של האדם. קיימים מקרים רבים בהם יש התנגדויות לצוואות שנכתבו, ולכן על מנת למנוע כמה שניתן סכסוכים משפחתיים כאלה ואחרים לאחר מותו של המצווה, רצוי להיוועץ בעורך דין מומחה.

תחום המקרקעין

עורך דין לענייני מקרקעין הינו עורך דין העוסק בכל מה שקשור במכירה או קנייה של שטח או מבנה כלשהו לצורך מגורים או לשימוש חקלאי/מסחרי. מדובר בתחום שלם שיש להיוועץ בו בעורך דין מוסמך הבקיא בכל הבירוקרטיות הקשורות ובקשיים שעלולים לפקוד את המוכר או הקונה.

אם ירשתם דירה שאתם מעוניינים למכור, למשל, יהיה נכון לשכור את שירותיו של עורך דין מומחה שיעזור לכם בתהליך. יש מיסוי רב בתחום המקרקעין, למשל, שאת חלקו ניתן להפחית באמצעות שירות של עורך דין.

מה לגבי ייפוי כוח מתמשך?

על םי חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופוסות תשכ"ב 1962 אך ורק עורך דין שעבר הכשרה מקצועית רשאי לערוך ייפוי כוח שכזה. מדובר על מסמך בעל חשיבות רבה בעיני בית המשפט, שכן אדם מעביר סמכות מלאה אל ענייניו בכל התחומים בחייו, ולכן יש לוודא שאדם זה לא מנוצל ובוחר זאת בדעה צלולה ובנוכחות עורך דין מוסמך. אם יש לכם הורה מבוגר שמעוניין להסדיר את ענייניו, בין אם בהכנת צוואה או מתן ייפוי כוח מתמשך לאחד מילדיו, ובין אם הגיעה לרשותכם דירה או נכס בירושה שאתם מעוניינים למכור, אתם מוזמנים ליצור קשר עם משרדנו. רונן טיב הוא עורך דין לייפוי כוח מתמשך המתמחה במקרקעין וירושות וישמח לעמוד לשירותכם. גם בשאר תחומי המקרקעין משרדנו מתמחה ואתם מוזמנים ליצור קשר בכל נושא.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here