24
credit- canva

לצערנו, לא מעט אנשים חווים פיטורים ממקום העבודה שלהם. רבים לא היו מעוניינים לעזוב את המקום, ורואים בכך עלבון אישי, או מצב שמעמיס עליהם עול וקושי כלכלי להתקיים בשוק העבודה. במצב בו פוטרתם ממקום עבודתכם, עליכם לזכור שמעבר לעלבון האישי שאולי חוויתם קיים גם עניין החוקיות של הפיטורים- ויש דרך מסודרת לתת מכתב פיטורים לעובד, שנחשבת לחוקית. לשלוח לעובד מכתב פיטורים ללא שימוע זה דבר לא חוקי ומדובר בפיטורים שלא כדין. נוהל פיטורים ממקום העבודה של עובדת או עובד מתבסס על מספר שלבים מרכזיים- בהתחלה יש לשלוח לעובד מכתב המתריע על שימוע, בשימוע עצמו עליו לתת לעובד הסבר למה הוא רוצה לפטר אותו ולצרף את כל המסמכים וההסברים הדרושים. עליו לשמוע את נימוקי העובד, ולחשוב שוב האם באמת הפיטורים נחוצים במקרה המדובר. רק לאחר מכן- מותר לו לפטר אותו באופן רשמי, ולתת לו את הפיצויים המגיעים לו.

האם מותר לפטר אישה בהריון?

לפי חוק עבודת נשים שנועד לשמור על זכויות אישה בהריון, עובדת בהריון רשאית להיעדר מעבודתה בחודשי ההריון אם אישר את ההיעדרות רופא נשים בכתב, לרגל פיקוח רפואי או בדיקות שגרתיות. ההיעדרות תיחשב לחופשת מחלה ועליה היא תקבל דמי מחלה. עובדת בחודש חמישי להריונה צריכה להודיע למעביד שלה ואסור לו להעביד אותה בשעות נוספות או בימי המנוחה השבועית, או בעמידה ממושכת, או בלילה אם אין היא מסכימה לכך ומסרה אישור רפואי. אסור לפטר עובדת בהריון שצברה בעבודה ותק של 6 חודשים ומעלה אלא בהיתר מהממונה על עבודת נשים.

הרחבה בענף ההובלה

רבים שואלים על צו הרחבה בענף ההובלה וכאן ניתן פירוט קצר. צווי הרחבה חלים על כלל העובדים במשק שהעיסוק שלהם הוא נהיגה על רכב, והמעסיק שלהם הוא הבעלים של מפעל ההובלה- גם אם הוא אינו רשום בהתאחדות. הצו יכול לחול על עובד רק במידה והוא נוהג ברכב משא להובלת מטענים, עוסק בכך בקביעות, הרכב הוא רכב משא מעל עשר טון או ארבע טון ופעילותה העיקרית של החברה היא בהובלות.

צו ההרחבה של 2001 הרחיב הוראות בדבר תקופת ניסיון, שכר משולב, תוספת מקצועית, הוצאות אש"ל, סדרי עבודה, ימי עבודה, שעות נוספות, דמי הבראה ועוד. צו ההרחבה של 2007 הרחיב הוראות בדבר חובת תשלומים לקרן השתלמות, ואובדן כושר מקצועי,  קרן פנסיה מקיפה, ביטוח ימי מחלה .אם אתם זקוקים לייעוץ משפטי באחד מתחומים אלה, אתם מוזמנים לפנות לעורך דין איתי אדרת, אשר כיהן שנים רבות בתפקיד שיפוטי בבית הדין לעבודה אשר ישמח לעמוד לשירותכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here