עורך דין מקרקעין בתל אביב
קרדיט Canva

דיני מקרקעין הם תחום גדול ומגוון המקיף מגוון נושאים מובהקים. הליווי של עורך דין מקרקעין בתל אביב מהווה יתרון משמעותי ובמקרים מסוימים חובה בכל המצבים הללו. חוק המקרקעין הוא החוק העיקרי השולט בדיני המקרקעין, אולם הוא אינו היחיד. החוק מגדיר מקרקעין כ"קרקע, כל מה שהוקם ונטוע עליה, וכל הקשור בה, בין לצמיתות ובין זמנית". אם כן, ניתן להסיק מהגדרה זו כי עסקת מקרקעין היא כל צורה של עסקה הכרוכה בהעברת זכויות בעלות על קרקע או משהו הקשור בה, כגון דירה. יתרה מכך, חוקי המקרקעין שולטים בסוג ייחודי של בעלות משותפת במקרקעין, כגון דירות משותפות. התחדשות עירונית היא ענף מפתח נוסף שהתרחב בשנים האחרונות ונשלט באופן דומה על ידי חוקי המקרקעין, בהם שולטים עורכי דין מקצועיים העוסקים בתחום המקרקעין.

המשמעות של שירותי עורך דין מקרקעין

לאחר שהבנו בדיוק מה כוללות תקנות המקרקעין, עולה השאלה מדוע עסקאות מסוג זה דורשות נוכחות של עורך דין קניית דירה. עסקאות נדל"ן הן תופעה טיפוסית בקרב האוכלוסייה הכללית, אך למרות האופי הנפיץ שלהן, הן מורכבות ומפותלות להפליא. מורכבות העסקאות והכללים המסדירים אותן, הפזורים על פני מספר חוקים ותקנות, זקוקים לכשירות ומקצועיות בניהולן. עורך דין קניית דירה יכול לייעץ ללקוח שלו כיצד להקטין הוצאות עסקה שונות, כיצד להפחית תשלומי מס מיוחדים עבור עסקאות מקרקעין, ובעיקר – כיצד לנסח חוזה מקרקעין המשלב את כל האפשרויות ומונע מהעסקה להיכשל.

תפקידו של עורך דין מקרקעין בעת קניית נכס

כפי שראינו, דיני המקרקעין מקיפים מספר נושאים מובהקים הנוגעים לעסקאות מקרקעין שונות ולשימוש בהן. ברור שאופי תפקידו של עורך דין מקרקעין משתנה בהתאם לתיק בו הוא מטפל. מאחר ומדובר בעסקות בהן מעורב כסף רב, כל טעות בעריכת החוזה, רישום הזכויות או פתרון בעיות מיסים עלולה לעלות הן למוכר והן לקונה סכום כסף משמעותי, שלא לדבר על עוגמת נפש רבה. לכן בעת הטיפול בניירת, כמו גם במהלך הגשת תיקון שומה מיסוי מקרקעין חשוב שזה יעשה על ידי עורך דין מומחה בתחום. העילות לבקשה להערכת שומה מחדש הן:
(1) נחשפו עובדות טריות, אשר עלולות להביא להטלת מס או לשינוי בסכום המס;
(2) המוכר מסר הצהרה כוזבת מתוך כוונה לשנות את סכום המס או להימנע מתשלום מס;
(3) נמצאה טעות בהערכה.
אם אתם זקוקים לעורכת דין מקצועית שתוודא כי עסקת הנדל"ן שלכן חוקית, ונעשית בצורה המשתלמת ביותר עבורכם, צרו קשר עם משרד עורכי דין נלי בן דרור.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here