קרדיט - Canva

קמפיין המי טו העלה לכותרות והביא להתפרצותו של עניין חברתי המבעבע מתחת לפני השטח והגיע הזמן שיתפרץ, והוא אלימות כנגד נשים כולל הטרדות מיניות במצבים שונים, לרבות במקום העבודה. אין ספק שהטרדה מינית במקום העבודה משפיעה מאוד על המוטרדת. כאשר היא נעשית תוך ניצול יחסי מרות, למשל בין עובדת למעסיק או למנהל הישיר שלה הבעיה חמורה עוד יותר והעובדת מרגישה בין הפטיש לסדן. בין אם מישהי שעברה או עוברת הטרדה מינית רוצה להגיש תלונה אזרחית או להיות מיוצגת מול האחראית על חוק הטרדה מינית במקום העבודה ובין אם זהו הנילון (האדם שנגדו מוגשת התלונה) זקוק לייצוג, עורך דין הטרדה מינית עם דגש על הטרדה במקום העבודה הוא הכתובת בשני המקרים.

עברת הטרדה מינית בעבודה? יש לך מספר אפשרויות

כאשר מישהי (לרוב זו מישהי ולכן זו לשון הכתיבה אך גם גברים יכולים לעבור הטרדה) עוברת הטרדה מינית במקום העבודה יש בידה מספר אפשרויות כיצד לנהוג, כאשר היא יכולה לבחור בשלוש האפשרויות גם יחד. האפשרות הראשונה שישנה היא פניה אל האחראית על חוק הטרדות מיניות במקום  העבודה. תפקידה של האחראית הוא לבצע בירור מקיף תוך תשאול שני הצדדים לגבי העניין ולהעביר את הפרטים למעסיק שיפעל על פי שיקול דעתו. אפשרות שניה היא הגשת תביעה אזרחית כנגד המטריד. תביעה היא לא עניין של מה בכך ולכן חשוב לשתף עורך דין הטרדות מיניות בעניין מוקדם ככל האפשר. יתכן שיוכל לנהל מו"מ מול המטריד או המייצג אותו ולפתור את הדברים מחוץ לבית המשפט. אפשרות שלישית היא הגשת תלונה במשטרה כך שהמטריד יזומן לחקירה במשטרה.

מהי התעמרות במקום העבודה?

כדי שנחוש במקום העבודה את התחושה הטובה ביותר צריכים להתקיים כל התנאים לכך. המעסיק מבחינתו צריך להקפיד על מתן זכויות במלואן כמו בנושא חופשות מחלה, חופשות בכלל, שעות עבודה, משכורת וכו' וגם להתייחס לעובד באופן נעים. עם זאת, התנהלות המעסיק לא תמיד מספיקה. עובד יכול לסבול מהתנכלות חוזרת ונשנית שלא דווקא מצד המעסיק אלא מצד עובדים אחרים או אפילו ספק או לקוח של החברה. כל התנכלות כזו שחוזרת על עצמה נקראת התעמרות. במצב כזה מומלץ לעובד להתייעץ עם עורך דין התעמרות, עורך דין המומחה לענייני עבודה ובעל ניסיון גם בנושא זה.

עו"ד קובי חתן הוא עורך דין לענייני עבודה המייצג עובדים ומעסיקים במקצועיות רבה במגוון רחב של סוגיות ונושאים הקשורים לתחום. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here