הוצאת צו ירושה
קרדיט: קנבה

דיני ירושה בישראל הם נושא הדורש תשומת לב והבנה מאד עמוקה. למתמודדים עם פטירתו של אדם קרוב וחלוקת הנכסים לאחר מכן, ישנה חשיבות גבוהה לגבי כיצד להוציא צו ירושה. לצד האובדן והכאב מדובר בתהליך בירוקרטי לא פשוט שכדאי לבצע אותו באמצעות משרד עורכי דין המתמחה בנושא. במאמר זה, מסביר עו"ד ערן דוידוב המתמחה בתחום דיני המשפחה והירושה על איך מוציאים צו ירושה ולמה חשוב שלא תעשו זאת לבד.

מהו חוק הירושה ולמה חשוב להכיר אותו?

חוק הירושה נוסד בשנת 1965 והוא קובע כללים ותקנות לגבי היורשים החוקיים של הנפטרים וחלוקת העזבונות. אם נפטר משאיר אחריו צוואה, הנכסים והכספים יחולקו על פי הצוואה. אם אין צוואה, הירושה מחולקת לפי הוראות החוק וליורשים הטבעיים. במצב זה יש להוציא צו ירושה אל רשם הירושות. מומלץ כאמור לעשות זאת באמצעות עורך דין מקצועי המכיר היטב את התחום ויכול לזרז את התהליך ולגרום לסיטואציה להיות חלקה ככל שניתן לצד האובדן והכאב.

מהם השלבים בהם יש לנקוט לצורך הוצאת צו ירושה

כאמור, בסיטואציה הזאת רצוי להעסיק מומחה משפטי הבקיא בדיני הירושה כדי להבטיח עמידה בכל דרישות החוק, ובכלל, לדאוג לכך שהיורשים יקבלו את כל מה שהם צריכים על פי חוק הירושה. עורך הדין המטפל בבקשה יבקש מסמכים אישיים כמו תעודת פטירה, תעודות הזהות של היורשים, כתובות המגורים שלהם ועוד. את הבקשה מגישים אל רשם הירושה בעיר בה הנפטר התגורר. בקשה זו צריכה לכלול את כל המסמכים והמידע הדרושים על היורשים. לאחרי כן תצא הודעה בפרסום ברשומות ובעתונות על הגשת צו הירושה על מנת שתהיה אופציה להגיש התנגדות. במידה ומוגשת התנגדות הדיון יועבר אל בית המשפט לדיני משפחה לשם הכרעה.

איך מסתיים תהליך קבלת צו הירושה?

לאחר אישורו, צו הירושה ניתן על ידי בית המשפט, ומאפשר חלוקת העיזבון על פי חוק הירושה או על פי מה שהוחלט בבית המשפט לדיני משפחה. כשצו הירושה בידו, מנהל העזבון או הנציג המשפטי יכולים לעבור לחלוקת הנכסים לפי ההוראות. הוצאת צו ירושה יכול להיות תהליך מורכב שכולל בתוכו גם לא מעט טלטלה רגשית. מוטב בסיטואציה הזאת להשאיר את התהליך לעורך דין מקצועי שיטפל בהגשה הפורמלית מול רשם הירושות. צרו קשר כבר כעת ותנו לנו להוריד מכם את המעמסה הרגשית הזאת, כדי שתוכלו להתמודד עם האובדן בשקט ולהחלים מהתקופה הלא פשוטה שאתם עוברים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here