בקשה לצו ירושה
מקור pixabay

ירושה היא נושא שנוגע לכל אחת ואחד מאיתנו בשלבי חיינו השונים, פעם אנו יורשים, בדרך כלל, את הורינו, ופעם אנו מורישים. למידע על הגשת בקשה לצו ירושה, פנו אל עו"ד עפרה זיו – עורכת דין בעלת ידע וניסיון עשיר בדיני ירושה, אשר תסייע לכם בהליך שנוגע אל ליבכם בצורה המקצועית ביותר.

כאשר אדם מותיר אחריו צוואה, הכול "מסודר" ומעוגן, כל אחד מהיורשים יודעים בדיוק מה הוריש להם המוריש. אבל מה קורה כאשר האדם נפטר במפתיע, בטרם הספיק לכתוב צוואה מסודרת? או שצוואה כזו לא נמצאה, לאחר מותו?

או אז, נאלצים יורשיו של האדם לפנות לרשם הירושות או לבית הדין הרבני האזורי ולהוציא צו ירושה, אשר יעגן על פי חוק (חוק מדינה או חוקי הדת) את חלקו של כל אחד מהיורשים בירושה.

ההחלטה למי משני הגופים האלה (רשם ירושות או בית דין רבני) נתונה לשיקול דעתם של היורשים, אולם, לכל אחת מערכאות אלה חוקים מנחים משלה, ולכן, התוצאות תהיינה שונות בתכלית השינוי זו מזו.

בואו נדבר על שני הגופים המרכזיים בהם אנו נעסוק כאשר נצטרך להוציא צו ירושה. הלא הם רשם הירושות או בית הדין הרבני האזורי. היכן למעשה עדיף להוציא צו ירושה? שני הגופים הללו מהווים ערכאה מוסמכת בהוצאת הצו אך מאוד שונים בעקרונותיהם. בית הדין הרבני נוקט בדין הירושה שבהלכה אשר קובע כי הבנים יורשים את אביהם והבן הבכור מקבל פי שניים מאחיו. אשר רק במקרה והנפטר לא הותיר אחריו בנים רק אז תוכלנה הבנות לרשת את אביהן.

לעומת זאת, רשם הירושות הינו כפוף לחוק האזרחי שהוא וחוק הירושה. בחוק הירושה קיימים סדרי עדיפויות משלו לסדר היורשים – הראשון יהיה בן או בת הזוג של הנפטר וילדיו, אחריהם בסדר העדיפויות יהיו ילדי הנפטר וצאצאיהם.

 

מה צו הירושה מאפשר לי ובמי נעזרים?

צווי ירושה מאפשרים לך לתבוע את החלק המגיע לך בדין, במידה וקרוב משפחתך נפטר ולא הותיר אחריו צוואה כתובה ותקפה, המעידה על רצונו לחלוק את רכושו בצורה מסוימת. מומלץ להיעזר בייעוץ משפטי מנוסה ממשרדה של עורכת הדין עופרה זיו אשר תסייע לכם לבנות בקשה לצו ירושה בצורה המקצועית ביותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here