קרדיט:canva

נישואים לישראלי אינם מקנים מיד אזרחות ישראלית ואף לא מעמד זמני לבן הזוג הזר, ולכן ישראלים (אזרחים ותושבים) המעוניינים לגור בישראל עם בן זוגם הזר אינם יכולים לעשות זאת ללא הסדרת המעמד של בן הזוג הזר. כמובן שאם בן הזוג הזר הוא יהודי, הוא יכול לבסס את מעמד ההגירה שלו בישראל בהתאם לחוק השבות, ללא קשר לנישואין. לשם הסדרת מעמד בן זוג זר, עליו לעבור תהליך ממושך המכונה "הליך מדורג" על מנת להסדיר את המעמד בישראל מכוח נישואין או זוגיות. זוגות רבים פונים לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי בהליך זה, מאחר ויודעים כי זה הוא תהליך ארוך ולא פשוט. משרד עורכי דין זרי חזן ושות' בעלי ניסיון רב שנים, אשר ליוו במהלך שנים רבות זוגות רבים, נתנו ייעוץ מקצועי וייצגו אותם בהצלחה אל מול הרשויות עד לקבלת המעמד הרצוי עבור בני הזוג.

במהלך הגשת בקשה לשם הסדרת מעמד בן זוג זר יש להראות שני גורמים על מנת להתחיל בתהליך המדורג: תוקף הקשר הזוגי וקיומו של מרכז חיים ישראלי. מעבר לכך, על בן הזוג הזר להוכיח כי אין בעיות משפטיות או ביטחוניות המונעות ממנו להיכנס לישראל. תעודת יושר עדכנית ממדינת המוצא היא בדרך כלל מספקת במקרה זה. יצוין כי בן זוג זר אינו יכול להיכנס לישראל כתייר ללא הסדרת אשרה מראש, גם אם הוא אזרח לאום שבדרך כלל אינו מצריך אישור מוקדם, אלא על בן הזוג להיות מוזמן דרך משרד הפנים באופן מסודר על ידי בן הזוג הישראלי.

תהליך הסדרת המעמד עבור זוגות נשואים

עבור הסדרת מעמד בן זוג זר (כולל נישואים חד מיניים), ההליך המדורג המהיר ביותר נמשך ארבע שנים וחצי. חצי שנה "מחוץ לתהליך" במעמד של תייר בעל כושר עבודה (ויזה ב/1) במהלך עיון הבקשה, ולאחר אישורה – קבלת מעמד של תושב ארעי (ויזה א/5, המכונה גם "תעודת זהות כתומה") המתחדשת מדי שנה למשך ארבע שנים שבסיומה ניתן לקבל מעמד תושב קבע או התאזרחות, כל עוד בן הזוג הזר עומד בדרישות שנקבעו להתאזרחות. עבור זוגות ידועים בציבור, בעוד שבן הזוג המוכר בציבור אינו יכול להתאזרח במסגרת הפרמטרים של ההליך המדורג, הוא עדיין זכאי לעשות זאת בהמשך בהתאם להנחיות הקבועות בחוק האזרחות להתאזרחות תושבי הארץ. אם אתם זקוקים לליווי מקצועי של עורך דין דיני הגירה והסדרת מעמד, צרו קשר עם משרד עורכי דין זרי חזן ושות'.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here