קרדיט: depositphotos

אם אתם עומדים להשכיר דירה בזמן הקרוב ואתם חוששים שהמשכיר לא יעמוד בהתחייבויותיו, אתם חייבים שטר חוב. באמצעות שטר זה, תוכלו להבטיח את תשלומי שכר הדירה, במקרה שיש הפרה של אחד הצדדים בחוזה אתם ממשיכים לקבל את שכר הדירה כרגיל. הודות למימוש שטר חוב תוכלו לקבל מסמך עדכני ותקף משפטית במקרה שתצטרכו לתבוע את המשכיר על אי עמידה בתשלומים או אי תשלום.

מהו שטר חוב?

שטר חוב הוא שטר התחייבויות שבו שני הצדדים מגדירים תשלום עבור שכר הדירה מראש, במקרה שאחד מהצדדים מפר את הסכמתו שטר זה יכול לשמש בבית המשפט כמסמך משפטי לכל דבר. לרוב שטור החוב כוללים ערבים אך ישנם מקרים שאין צורך בערבים והשטר נעשה בין המשכיר לשוכר בהתאם להסכם שנחתם ביניהם. מימוש שטר חוב בין השוכר לבין המשכיר מבטיח את קבלת תשלומי הדירה בזמן כפי שהוסכם בחוזה. כמו כן, אם התשלומים מתעכבים או לא מתבצעים וגורמים לאי מימוש שטר החוב, רשאי השוכר לתבוע את המשכיר בבית המשפט עם שטח חוב זה ולקבל את התשלום שמגיע לו על הדירה.

מתי יש צורך להשתמש בשטר חוב?

הצורך בשטר חוב נובע כאשר לשוכר יש חששות לגבי אי התשלום בעתיד. במצב זה, מימוש שטר חוב עשוי לעזור רבות לגבי השוכר. באמצעות ההסכם בשטר זה, בין השוכר לבין המשכיר והערבים או רק המשכיר, אפשר להבטיח את התשלום עבור שכר הדירה מדי חודש. את שטר החוב יש לעשות כבר במעמד הסכם שכירות כדי שאפשר יהיה לממשו בהתאם. לכן, כשעומדים לעשות חוזה הסכם דירה, רצוי ואף מומלץ להשתמש בשטר חוב כדי להבטיח את זכויותיו של בעל הדירה.

אילו סוגי שטרות חוב קיימים?

שטר החוב כוללים כמה סוגים שונים. שטר חוב עם ערבים, שטר חוב ללא ערבים, שטר חוב סחיר ושטר חוב לא סחיר. את סוג השטר יש לעשות בהתאם למצב. סוגי שטרות החוב כוללים: שטר חוב עם ערבים הוא שטר השכיח ביותר. הוא כולל חתימות של שני ערבים על השטר אשר במקרה שאי יכולת תשלום של המשכיר מתחייבים הערבים לשלם את שכר הדירה ולעמוד בהתחייבויות בהתאם להסכם ביניהם.

מימוש שטר חוב הוא מעין בטחון לשכור, וכך אם יש בעיה בתשלומי השכירות אפשר להשתמש במסמך זה כמסך משפטי לכל דבר. שטר חוב ללא ערבים, הוא שטר שאינו כולל ערבים. על המשכיר לבחור במסמך מפשטי תקיף שיכן על האינטרסים שלו בעת הצורך. שטר חוב סחיר, הוא שטר הוא שהמשכיר יכול למכור את זכויות הגבייה למישהו אחר, אך עליו להביא בחשבון שבמקרה של בעיה עם השוכר יעמוד מול גורמים שונים ועויינים שלא כדאי לא להתמודד איתם. שטר חוב לא סחיר, הוא שטר בו המשכיר אינו מוכר את זכויות הגבייה שלו לאף אדם אלא הוא בעל השטר עצמו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here