קרדיט: מגזין משפטי

ההתמודדות עם פגיעה נפשית היא התמודדות מתמשכת ומורכבת עבור מי שמתמודד איתה אך לא רק, אלא גם בני משפחתו מצטרפים אל המסע וגם להם ישנה התמודדות לא פשוטה. בעשור האחרון, החוק לשיקום נפגעי נפש תרם לרבים המתמודדים בפגיעות נפש שונות לזכות בטיפול שיסייע להם בין אם בתסמינים, בקבלת טיפול, בשהייה בהוסטל טיפולי או סיעודי ועוד. חברת סיעוד מומלצת – "נתן סיעוד" מסייעת בטיפול וליווי לאנשים המתקשים לתפקד עצמאית באופן יום יומי בביתם.

כאשר אנחנו מדברים על אנשים המתמודדים עם פגיעה נפשית, אנחנו מדברים על מגוון רחב של התמודדויות שונות בגילאים שונים וחשוב להכיר את הזכויות הניתנות להם ולבני משפחתם על מנת לאפשר להם לחיות ברמת חיים אופטימלית כשהם מקבלים את הטיפול הראוי וכל זאת ללא צל של מבוכה, בושה או הסתרה של המצב כלפי חוץ. כחלק בלתי נפרד מקבלת הזכויות, יש לעבור בירוקרטיה ארוכה ומסועפת וכדי לזכות בכל הזכויות המגיעות לכם ובזמן הקצר ביותר מומלץ לפנות לחברה איכותית ומקצועית שתלווה אתכם את התהליך.

הבחנה, טיפול, שיקום וליווי

פגיעה נפשית יכולה להופיע בדרכים שונות, מדיכאון, מאניה דפרסיה או סכיזופרניה ועד הפרעת אכילה, פוסט טראומה, אוטיזם והרשימה ארוכה. המגוון של פגיעות נפש הוא כל כך רחב, סוגי פגיעה שונים, ברמות שונות ולכן הועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי בוחנות כל מקרה לגופו. ישנם אנשים המגיעים למצב שאינם יכולים לתפקד באופן עצמאי כלל וישנם שעם הטיפול בפגיעתם, הם יכולים לקבל כלים ודרכים ללמוד איך להמשיך את דרכם באופן עצמאי לחלוטין בביתם לאחר השיקום. כדי לדעת מה מבין הטיפולים והדרכים להתמודד עם הפגיעה מומלץ לפנות לגוף מקצועי ואיכותי שילווה אתכם לאורך כל הדרך מההתמודדות עם הבירוקרטיה הארוכה מול הרשויות ועד הפניה למוסדות האיכותיים המציעים טיפול, שיקום וסעד כמו במקרים בהם אנשים זקוקים לסיוע יום יומי ועל כן הם זכאים למגורים בהוסטל או בדיור מוגן למשל.

זכויות נוספות לנפגעים ולבני משפחתם

רבים אינם מודעים לזכויות המגיעות להם, כפי שהזכרנו קודם לכן, לכל אדם הפגיעה משפיעה על התנהלות חייו באופן שונה. רצוי להכיר כי נפגעי נפש יכולים לקבל סיוע תעסוקתי, התאמה חינוכית, סיוע למשפחה, ליווי הורים ועוד זכויות רבות נוספות שהמידע בגינן לא תמיד פרוס לפנינו באופן גלוי ועל כן, מומלץ להתייעץ על מנת לקבל את כל הזכויות המגיעות לכם כדי להעניק למתמודד בפגיעה הנפשית ולבני משפחתו חיים טובים יותר.

לסיכום, ההתמודדות עם פגיעה נפשית היא מורכבת ומתמשכת עבור האדם שמתמודד איתה וגם עבור בני משפחתו שרוצים את הטוב ביותר עבורו. חשוב להתייעץ עם גורמים מקצועיים ואיכותיים שיכולים ללוות אתכם מול הבירוקרטיה, להמליץ על דרכי טיפול ושיקום, להפנות למרכזים וארגונים המציעים טיפולים שונים ומגוונים וגם יכולים לספק מידע ואפילו פתרון למגורים במקרה בו הנפגע זקוק לסיוע יום יומי. אתם מוזמנים ליצור קשר עם חברת סיעוד מומלצת- "נתן סיעוד" על מנת לקבל את כל המידע והסיוע שאתם צריכים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here