הרעת תנאים בעבודה

התפטרת מעבודתך בגלל המעביד? יתכן ומגיעים לך פיצויים

מהי הרעת תנאים בעבודה?

שינוי תנאי העבודה של עובד לרעה או הרעת היחס כלפיו ברמה שתגרום לו להתפטר או לרצות להתפטר הינה הרעת תנאים בעבודה. עובדים רבים נחשפים להתנהגות כזו מצד מעבידיהם באופנים רבים ומגוונים ולעיתים אף לא יודעים כי כאן עומדת להם הזכות לפיצויי פיטורים אפילו אם הגשת ההתפטרות באה מיוזמתם.

מה נחשב כ”הרעת תנאים בעבודה”?

ישנן כמה התנהגויות הברורות לכל בר דעת שהן מוגדרות כהרעת תנאים בעבודה. כגון: אי מתן שכר על העבודה, הורדת גובה השכר ואפילו דחיינות במתן השכר.

אך האם ידעתם שמעביד המתחיל להתייחס לעובדיו בצורה משפילה גם הוא מרע את תנאי העבודה? כמו כן, בית המשפט כבר פסק בעבר לטובת עובדים שעבדו בתנאים פחות טובים ממה שצוין בחוזה העבודה שלהם. מעביד שמשנה לעובד את שעות העבודה, או את היקף המשרה באופן שמקשה על העובד. מעביד שמעתיק את מקום העבודה או שלא מאפשר לעובד לקבל את כל התנאים הנוספים שתלויים בתפקיד ואף מעביד שפוגע ביוקרתו המקצועית של העובד.

מה על העובד לעשות על מנת לקבל את המגיע לו?

פסיקה על הרעת תנאים בעבודה היא פסיקה מורכבת שכן נושא זה נבדק בכל מקרה לגופו. הרי לא ניתן למנוע מן המנהל לבצע שינויים בארגון, שינויים שלעיתים הכרחיים ונובעים מן הצורך לתפקד ולתפעל את העבודה ולא מתוך רצון לפגוע בעובד. במקרים שיוכח שהיה תום לב מצד המעסיק ושהשינוי היה נדרש לא מחויב שבית המשפט יפסוק לטובת העובד הנפגע וכבר היו מקרים בהם בית המשפט פסק לטובת המעסיק.

בטרם הגשת מכתב התפטרות על העובד לגשת את מנהלו ולהסביר לו את הקושי ובכך לתת לו הזדמנות לחזור בו מן הפגיעה בתנאי העבודה. באם המצב ממשיך או מחמיר והעובד מחליט להתפטר יש להבהיר למעביד שההתפטרות נגרמת עקב הרעת התנאים ולא בגלל סיבות אחרות.

רק אח”כ ייגש העובד שהתפטר לטיפול בהגשת התביעה אך לא לפני שהתייעץ עם עו”ד על מנת לוודא שאכן ארעה כאן הרעת תנאים ושמצויות בידו כל ההוכחות הנדרשות על כך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here