סכסוכי מעסיק ועובדים

סכסוך במקום העבודה יכול להתרחש בין העובדים לבין עצמם, בין מעסיק לעובד בודד או בין מעסיק למספר עובדים או וועד עובדים. בפועל מי שקובע את החוקים במקום העבודה, הוא המעסיק. החוק נותן לו את הכוח לידיים והוא מחליט את הכללים ודרכי העבודה בעסק. עם זאת יש מצבים בהם נפגעים זכויות העובד המגיעות לו על פי חוק, מצבים בהם המעסיק מזלזל בזכויות עובדיו ולא מתחשב בהם, או מצב שהעובד מרגיש שאינו מקבל את מלוא זכויותיו (לא פגיעה אקטיבית בעובד אלא התעלמות פסיבית מזכויותיו).

מצבים של סכסוך מעסיק- עובדים, יכולים להתגלע בעקבות סיבות שונות. יחסי מעסיק- עובדים הם יחסים עדינים. כל צד מעוניין לקדם את האינטרסים שלו, מה שמוביל לעתים לסכסוך בלתי נמנע. הסיבות לסכסוך יכולות להיות בעקבות הלנת שכר, פיטורים ופיצויים וכו’. בנוסף סכסוכי מעסיק עובדים יכולים להתגלע כשמקיימים משא ומתן לגבי חידוש חוזה, תנאי עבודה חדשים וגובה השכר.

סכסוכי מעסיק עובדים, יוצרים מציאות לא נעימה בעסק. הם מעכירים את האווירה, פוגעים בתפוקת העבודה וכמובן שבסופו של דבר נפגעים שני הצדדים, הן המעסיק והן עובדיו.

כאשר יש בעסק סכסוכי עובדים יש מספר דרכים בהם ניתן לפעול על מנת להביא לפתרון הבעיה.

על העסק להודיע לגורם המוסמך על הסכסוך פרק זמן מספק לפני פתיחה בשביתה, דהיינו 15 יום לפחות, על מנת שיעזור לפתור את הבעיה. על הגורם המוסמך לפעול ליישוב הסכסוך באופנים שונים המוכרים בחוק.

אפשרויות שונות ליישוב סכסוך מעסיק-עובדים

מינוי מתווך ניטרלי שאחראי לנסות להביא את הצדדים, להלן מעסיק – עובדים, לפיתרון משביע רצון. המתווך ראשי לפעול בדרכים שונות לדוג':

• מפגשים עם שני הצדדים המסוכסכים.

• בקשת טענות מנומקות בכתב, ומענה על טענות של הצד השני.

• עיון בספרי חשבונות, מסמכים וטפסים של בית העסק, כדי להבין את התמונה בכללותה, וכו’.

ישנה גם אפשרות של בוררות. מינוי גוף המוסכם על שני הצדדים בסכסוך על מנת לברר את העניין לעומק מול שני הצדדים, ולהביא לפתרונו.

כדי להביא לפתרון שיהיה לטובת הנידונים בדבר, מומלץ להיעזר בשירותי עורך דין המוסמך לנושא, מבין בחוקים השונים ויודע בדיוק מהן הזכויות המגיעות הן לעובד והן למעסיקו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here