קרדיט Canva

במה עוזר לי עורך דין דיני עבודה

דיני העבודה עוסקים במערכת החובות והזכויות של עובדים ומעבידים בדין הישראלי, זאת מכוח החוק, הסכמים קיבוציים, הסכמים אישיים וכמו כן נשען רבות על פסיקות בתי הדין לעבודה ובג"צ. דיני העבודה נועדו בעיקר על מנת להסדיר את היחסים בין העובד למעביד. נקודת המוצא במשפט העבודה על מקרה כלשהו הוא בזיהוי קיומה של מערכת יחסים של עובד ומעביד בין שני הצדדים. חשוב לדעת שלא כל האנשים המועסקים מוגדרים כ"עובדים", וכי ישנם קבלנים ועצמאיים שאינם נחשבים כאלו. חשיבותה של השאלה "מיהו עובד" נובעת מכך שאותו "עובד" הולך להנות מכל הזכויות וההגנות המוענקות בדיני העבודה. מצד שני, חוסר הכרה במבצע עבודה כלשהי כ"עובד", תשלול מאותו "עובד" זכויות והגנות הקיימות בחוק. במסגרת דיני העבודה, רשאי רק מי שהוגדר כ"עובד" להתדיין בבית הדין לעבודה, זאת כנראה באמצעות עורך דין בענייני עבודה.

האם יכולים לפטר אותי בגלל היריון?

לכל עובד ועובדת ישנן זכויות במקום העבודה, שמפורטות בדיני העבודה הישראליים. זכויות עובדת בהריון הן כמובן כלולות בכך וכוללות איסור על פיטורים עקב הריון, מתן חופשת לידה, חובה להחזיר את האישה ההרה לאותה המשרה שממנה יצאה ועוד זכויות סוציאליות נוספות. זכויות אלו נועדו לוודא כי נשים לא מופלות בשוק העבודה בגלל כניסה להריון.

מה אפשר לעשות כשפיטרו אותי מהעבודה

בדיני העבודה בישראל יש כמו במדינות רבות בעולם, הגנות על העובדים מפני פיטורים. כמובן שיש לעובד מפוטר גם זכויות, לדוגמא לפני החלטה סופית על פיטורים, מחויב המעסיק לזמן אותו לשימוע על מנת לתת לו אפשרות "להגן" על עצמו. זאת לאחר תהליך ביקורתי מצד המעביד ומתן דגש על אי שביעות רצון מצד אותו עובד. עורך דין דיני עבודה פיטורים יסייע לכם להשיב את מלוא זכויותיכם. במקרים רבים בהם פוטרתם שלא בצדק, ייתכן ותהיו זכאים לפיצויים מאותו מעביד. זאת בשל כך שנפגעה היכולת שלכם להשתכר בצורה לא הוגנת. בנוסף לכך יתכנו פיצויים נוספים בגין עוגמת נפש, אובדן כושר השתכרות עתידי, פגיעה במוניטין וכדומה. משרד עורכי דין רן סיון הוקם ע"י עו"ד רן סיון, בעל 3 תארים אקדמיים במשפטים ובמנהל עסקים, ובעל ניסיון רב שנים בעולם העסקי מסחרי. עו"ד רן סיון הנו חבר הוועדה לדיני עבודה בלשכת עורכי הדין במחוז הצפון. למשרד 2 סניפים בעפולה ובבית השיטה, וישמח לסייע לכם בכל הנוגע לדיני העבודה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here