עורך דין צבאי עריקות
credit: canva

עניין עבירת עריקות בצבא הינה רבת משקל. ייצוגו של עורך דין צבאי עריקות הינו מורכב בתיקים מסוג זה, משום שלא פעם מדובר על חיילים שהקטינו ראש ולא דיווחו למערכת הצבאית על הסיבה בגינה הם מתקשים לשוב ליחידתם. מכאן הדרך בין היעדרות מן הצבא לבין עריקות היא קצרה ביותר. חייל המוכרז כעריק לאחר -21 ימים רצופות עלול למצוא עצמו נעצר על ידי המשטרה הצבאית, כשמשם עלול להיות מוגש כנגדו כתב אישום ודיון בפני שופט. תפקידו של עורך הדין במקרה זה יהיה לסייע ולייצג את הנאשם בעבירת עריקות. ובמקרים מסוימים אף למנוע את המשך תהליך כתב האישום. זאת כמובן כשהייצוג הוא בידי עורך דין מיומן ומומחה בתחום הדין הצבאי.

תפקידו של עורך דין צבאי עריקות

החוק הצבאי מבחין בין שלוש סיטואציות של עריקות וההעמדה שלהם לדין:
עריקת בקו"ם- מתייחסת אל מתגייס שלא הופיע ללשכת הגיוס בתאריך הנקוב, בתקופת היעדרות של לא פחות מ-180 ימים ברציפות. בסופו של דבר כשייתפס, יישפט עריק הבקו"ם על ידי קצין שיפוט בכיר
עריק סדיר- הינו חייל בשירות הסדיר שלא התייצב בחזרה בבסיסו ונעדר ממנה לתקופת זמן של מעל- 100 ימים מצטברים ולמשך -30 ימים רצופים. יוגש נגד החייל כתב אישום בבית הדין הצבאי, או יישפט על ידי קש"ב מחיל משטרה צבאית.
גם חיילי מילואים שאומנם סיימו את שירותם הסדיר, מחויבים עדיין להופיע כנדרש למשך המילואים בתאריך המיועד. חייל מילואים שלא יופיע הינו למעשה יהיה מוגדר כעריק מילואים כאשר מדובר על תקופת היעדרות של מעל שנתיים ימים כשתקופת המילואים היא חמישה ימים. במקרה זה יישפט חייל המילואים על ידי מפקדו
תפקידו של עורך דין צבאי עריקות בשלושת מקרים אלו, יהיה למזער כמה שניתן את הנזקים שעלולים להיווצר, כשאחת הדרכים היא לשכנע את הצבא שמדובר במקרה המצריך פטור על רקע בריאותי נפשי או על רקע בעיות משפחתיות. כמו כן תפקידו של עורך הדין לייעץ ללקוחותיו כיצד עליהם לפעול בעת מעצרם ומהם הזכויות המגיעות להם במקרים אלו.

עבדו עם המומחים

פניה אל עורך דין צבאי עריקות המתמחה בתחום הדין הצבאי ובסוגיות הנוגעות בתחום משפטי זה הוא הכרחי ומומלץ, בגלל ההשלכות העלולות להיווצר כתוצאה מעבירה זו. אומנם החוק החדש משנת- 2017 מעניק אחריות מופחתת למי שנעדר לפרק זמן קצר מן הצבא, אך עדיין אין מקום להסתמך על כך ללא ייצוגו של עורך דין מומחה בתחום הצבאי. משרדו של עורך הדין דניאל איטח הינו משרד מוביל בתחום זה וישמח להעניק לכם סיוע משפטי מלא, מקיף ובלתי מתפשר. צרו קשר עוד היום.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here