קרדיט - Canva

אחד ממקורות ההכנסה המרכזיים של המדינה הוא מיסים. אותו מס הכנסה שנגזר מהכנסתו של אדם הוא מקור הכנסה משמעותי למדינה. כך גם מע"מ. כאשר אדם אינו משלם מיסים כפי שנדרש בחוק הוא הופך לחשוד בעבירת מס. ניתן להבחין בין שני סוגי עבירות: עבירות מס טכניות ועבירות מס מהותיות. עבירות מס טכניות הן למשל אי הגשת דו"חות בזמן, אי רישום של תקבולים או העברת ניכויים. עבירות מס מהותיות הן כשישנו חשד שדברים נעשים בזדון ומתוך רצון לחמוק מתשלום מיסים כמו העלמת הכנסות, מסירת מידע כוזב או חשבוניות פיקטיביות. על עבירות אלה הענישה תהיה כמובן חמורה יותר. עורך דין מיסים בעל ניסיון יוכל להביא טיעונים המטילים ספק בכוונותיו הזדוניות של אדם כך שסעיף האישום יהפוך מעבירה מהותית לעבירה טכנית.

במה עוסק עורך דין המתמחה בעבירות צווארון לבן?

עבירות פליליות מתחלקות לסוגים שונים ולדרגות חומרה שונות.. אחד מסוגי העבירות הוא עבירות צווארון לבן שיכולות להיות חמורות ולהגיע לדרגת פשע. עבירות אלה מתאפיינות בתחכום רב, בביצוע שאינו כרוך באלימות ובכך שהן נעשות במקרים רבים ע"י אנשים בעלי מעמד. עבירות מס הן חלק מרכזי מתוך עבירות צווארון לבן כך שעורך דין המתמחה בתחום יגדיר את עצמו גם בתור עורך דין מיסים. עבירות מס נתפסות בחומרה רבה כי כאן מדובר על מרמה שנעשית ישירות מול המדינה שאמורה לקבל את כספי המס. עבירות צווארון לבן כוללות גם קבלת דבר במרמה, שוחד, שחיתות וזיופים ונדרש ניסיון רב כדי להגן על אדם החשוד או נאשם באחת העבירות האלה.

המשטרה רוצה להאריך את מעצרכם? יש מה לעשות

כאשר אדם חשוד בעבירה פלילית המשטרה רשאית לעצור אותו עד 24 שעות לצורך חקירה ראשונית. אם היא רואה לנכון להאריך את מעצרו היא צריכה לבקש את אישור בית המשפט ולציין את מספר הימים שהיא מבקשת להארכה. עורך דין מעצרים יוכל למנוע את הארכת המעצר באמצעות טיעונים שונים. כאשר זהו אדם בעל משפחה אשר אינו מסוכן לציבור ניתן במקרים רבים להמיר את המעצר למעצר בית מלא או אפילו חלקי. יתכן אפילו שעורך הדין ימנע את המשך המעצר לחלוטין וישכנע לשחרור בערבות. לדבר יש חשיבות רבה כי מעצר, במיוחד לאדם שאינו רגיל לכך, זוהי חוויה לא נעימה בכלל.

עו"ד רונן בנדל הוא עו"ד פלילי על ניסיון רב של מעל 15 שנים בתחום. הוא מלווה חשודים ונאשמים  מהרגע הראשון לאורך כל שלבי החקירה וההליכים הבאים אם ישנם. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here