האזרח נגד הבנקים

בנקים הם חלק מהחיים שלנו, לטוב ולרע. אין לנו ברירה, אבל הם שומרי הסף של הכסף שלנו. מצד שני, בזכותנו בנקים מרוויחים סכומי עתק, ולכן הם צריכים להקפיד שלא לפגוע בזכויותינו. הפגיעה יכולה להיות קטנה ולא מורגשת, כמו למשל עמלה על פעולות שונות שלא הסכמנו עליהן, החזרת צ’קים בטעות, הגורמת לנו לבעיות בחשבון או אפילו הפקדת סכום כסף גדול בטעות בחשבוננו. בכל מקרה, כדאי לבדוק היטב את ההתנהלות הכספית שלנו מול בנקים ולא להשאיר דברים ליד המקרה.

תביעה משפטית

אם יש לכם הרגשה או אפילו הוכחה מבוססת, כי בנקים פוגעים בכם במקרה או במזיד, תוכלו להתייעץ עם עורכי דין המתמחים בתחום. לעתים אם יש לכם מספיק הוכחות, ניתן לגבש זאת לצורך תביעה משפטית נגד בנקים, ולמרות שנדמה לכם שלא תוכלו להם, ההוכחות מראות זה דווקא מאוד אפשרי. בכל מקרה לפני פנייה לסיוע משפטי נגד בנקים רצוי פשוט לגשת לשם, ולבקש הסבר על פעולותיהם. שכן, לפעמים אנחנו מסכימים על פעולות של בנקים בלי לדעת כלל, במה מדובר.

משיבים מלחמה

הבעיה יכולה להיות חמורה יותר, אם בנקים יחליטו לתבוע אתכם מכל מיני סיבות. ייתכן כי חרגתם מהאשראי שהוקצב לכם, או יש לכם הלוואה שאתם לא מסוגלים לפרוע או משכנתא שאתם לא עומדים בתשלומיה.

• אסטרטגיה משפטית. גם במקרים של תביעה משפטית של בנקים נגדכם, העניין לא תמיד אבוד. עורך דין המתמחה בדיני בנקאות, יכול באמצעות אסטרטגיה מתאימה והוכחה כי בנקים עשו מעשים לא חוקיים, לסייע לכם לצאת מזה.

• איסוף מסמכים רשמיים. הקפידו, בכל התנהלות שלכם מול בנקים, כדאי לשמור את כל הניירת האפשרית. למרות שאנחנו בעצם לא ממש קוראים מה כתוב שם, חשוב כי לפחות נוכל להציג את הניירת לעורך דין, במקרה הצורך. אמנם מסמכי בנקים הם מסמכים מגובים משפטית, אך לעתים דווקא ההקפדה המשפטית שלהם, היא בעצם לטובת הלקוח.

התמחות מקצועית

בכל מצב של תביעה מול בנקים ולא משנה באיזה צד אתם נמצאים, מומלץ לשכור עורך דין מומחה בדיני בנקים וכספים. באופן כללי, עורכי דין מתמחים בתחומים שונים, ולכן כל התמחות כזו מאפשרת להם להיות מומחים בתחומם. עורכי דין המתמחים בנושא בנקים יוכלו לייעץ לכם, כיצד להתנהל מול בנקים גם במהלך ההליכים המשפטיים. חשוב לפנות לעורך דין שקיבלתם עליו המלצות על מקצועיותו ואמינותו. לקוחות מרוצים הם המדד הטוב ביותר לעבודתו של עורך דין, בכל תחום

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here