תיקי מזונות בהוצאה לפועל

לעתים, אגב התדיינות משפטית בין בני זוג שמתגרשים, עלולים להתגלע מחלוקות באשר לסכומים שונים שעל בן זוג לשלם לבת הזוג ולהיפך, וכן עלולים להתעורר קשיים בגביית החובות האלה שנקבעו למי מבני הזוג. כמו בכל עניין משפטי אחר, עומדת לרשות הזוכים על פי פסקי הדין הזכות לפנות אל לשכת ההוצאה לפועל על מנת לנקוט בהליכים לגביית החוב מאת החייב. אולם, ענייני מזונות בלשכת ההוצאה לפועל אינם נדונים ואין מתייחסים אליהם כאל כל עניין אחר, בשל הרגישות המיוחדת של הנושא.

מהם מזונות ואילו סוגים של מזונות

תשלום מזונות הוא תשלום בו חייב בן הזוג המפרנס כלפי הצד השני בזוגיות שנתמך על ידיו. כאשר בני זוג נפרדים, יכול כל אחד מבני הזוג להיות חייב במזונות אישה (או בעל) – המשולמים מבן זוג אחד לטובת השני, או בתשלום מזונות ילדים, המשולמים על ידי ההורה להורה שני בעבור הילדים, עד הגיעם לגיל 18. חיובים אלה יכולים להיות משמעותיים ומכבידים ולעתים מתקשים החייבים בחיובים אלה לעמוד בהם. אולם, חשוב להבין כי מנגד נמצא בן זוג אשר תלוי באותם סכומים למחייתו ו/או ילדיו של החייב. לכן, ישנה חשיבות מיוחדת לכך שהסכום יועבר במועדו לידי בן הזוג השני.

ככל חייב, גם בענייני מזונות יכול בן הזוג הזוכה לפנות באמצעות עורך דין אל ההוצאה לפועל ולדרוש לנקוט הליכים לגביית החוב. מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין להוצאה לפועל בעת נקיטת הליכים אלה, הן כדי להבטיח כי אתם נוקטים בהליך הנכון והן כדי להבטיח את מלוא זכויותיכם – בין אם אתם חייבים ובין אם אתם זוכים בהליך. בנוסף, בשל החשיבות המיוחדת של ההליך, וכדי להמחיש את היחס המיוחד שמקבלים תיקים לגביית מזונות בהוצאה לפועל, הרי שתיקים אלה לא ניתנים לאיחוד במסגרת בקשה לאיחוד תיקים וכספים הנאספים בהם לא ישולמו אלא לטובת הזוכה בעניין זה. בנוסף ישנן עוד זכויות מיוחדות המאפשרות לזוכה לכפות על החייב לשלם את החוב, כולל אפשרות לאסור את החייב עד שיסכים לשלם את החוב.

פתיחת הליך לגביית מזונות בהוצאה לפועל

על מנת לפתוח הליך לגביית דמי מזונות בלשכת ההוצאה לפועל יש צורך להצטייד בפסק הדין שניתן בו מופיע החיוב של החייב בתשלום המזונות, ייפוי כוח, במידה ואתם מיוצגים על ידי עורך דין להוצאה לפועל ואישור מהמוסד לביטוח לאומי על קבלת המסמכים. חשוב לציין כי לעתים, כאשר חייב איננו יכול לשלם, יבוא המוסד לביטוח לאומי בנעליו של החייב וישלם את החוב לזוכה במזונות, אולם מנגד, ינקוט המוסד לביטוח לאומי הליך הוצאה לפועל כנגד החייב, לגביית התשלומים שהעביר לבן הזוג השני. אם אתם מתמודדים עם המל”ל בתביעה כזאת, מומלץ מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין להוצאה לפועל, כדי להבטיח את הזכויות שלכם.

ישנם סייגים שונים של המותר והאסור בתיק לגביית מזונות ובדרך כלל אדם מן היישוב לא יכיר את כולם. בדיוק לשם כך לומדים עורכי דין להוצאה לפועל ובכלל את הכללים של ההוצאה לפועל ובדיוק מסיבה זאת חשוב להיוועץ בהם בכל מצב בו נפתח נגדכם הליך הוצאה לפועל, ובפרט לתשלום חוב מזונות. עורך דין להוצאה לפועל ילווה אתכם במהלך כל התהליך. עורך דין להוצאה לפועל יידע לייעץ לכם בדבר הדרך הטובה ביותר להתמודד עם המצב החדש שנקלעתם אליו.

זכרו כי בלי עורך דין להוצאה לפועל אתם תצטרכו להתמודד לבד מול מערכת מנוסה ומתוקצבת היטב, שנהנית מיתרונות רבים על פניכם. עורך דין להוצאה לפועל הוא המפתח להתמודדות הנכונה עם המצב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here