מודעה משפטית - זכות הציבור לדעת
מקור pixabay

פעולות רבות המבוצעות על ידי רשויות שונות במדינת ישראל, מחייבות פרסום מודעה משפטית בכלי התקשורת הכתובים לפני ביצוע הפעולה. פרסום מודעה משפטית מחויב על פי חוק, ובמקרים רבים אי ביצוע ההנחיה עלול לבטל או לעכב פעולות משפטיות או חוקיות מסוימות. דוגמה טובה לכך היא החובה החלה על גופים ממשלתיים מסוימים להקפיד על פרסום מכרז בעיתון לפני ביצוע עבודות שונות. במרבית המקרים, גוף ממשלתי או ציבורי לא יכול לשכור את שירותיהם של גופים שונים או חברות לביצוע עבודות, ללא פרסום מודעה משפטית

מהי, אם כן, מודעה משפטית? 

כיצד תורם פרסום מודעה משפטית בעיתון למילוי הוראות החוק? היכן מתפרסמת בדרך כלל מודעה משפטית? בשורות להלן נעסוק ממש בקצרה בתחום משפטי מעניין.

מודעה משפטית היא מודעה שתכליתה לחשוף את הציבור להליכים מסוימים, שעשויים לעניין אותו. החוק נועד להעניק הזדמנות שווה להגיש מועמדות למכרז, או לחילופין להתנגד או לקחת חלק בהליך כינוס נכסים או פירוק חברה או כל הליך אחר, שבו פעולה הקשורה לאדם פרטי או לעסק עלולה להשפיע על אנשים או עסקים אחרים. פרסום המודעה בכלי תקשורת, בעיקר תקשורת כתובה, שהתפוצה שלהם היא נרחבת, נועד להביא את נושא המודעה לידיעתם של בעלי עניין. מדובר הן בבעלי עניין בכוח – כאלה שיש להם השגות באשר לפעולה המבוצעת והן בעלי עניין המעוניינים להשתתף במכרז או להציע הצעות כל שהן הקשורות בו. פרסום מודעה משפטית, כמו גם פרסום מכרז בעיתון, מתבצע בכלי התקשורת הכתובה הגדולים והנפוצים ביותר.

פרסום מודעות משפטיות ועמידה בדרישות החוק

פרסום מודעה משפטית נועד, כאמור, להביא את נושא המודעה לתשומת ליבם של בעלי עניין. ישנן כמה וכמה פעולות שלפני הביצוע שלהם, החוק מחייב התייחסות של בעלי עניין הקשורים באותה פעולה. לדוגמה – הודעה על פירוק חברה עשויה להגיע לעיניהם של בעלי עניין, ובעיקר אנשים שהחברה חייבת להם כספים שלא שולמו. זאת, כמובן, תוך התחשבות בחוק ההתיישנות. תחומים נוספים שבהם פרסום מודעה משפטית הוא בגדר חובה הם עיזבונות, הוצאה לפועל ואפילו שינוי שם רחוב. גם פרסום מכרז בעיתון מחויב על פי חוק, כפי שכבר הוזכר לעיל. יש לך עניין לפרסם מודעה משפטית? אנחנו כאן לשירותך. מאר פשר לעשות? אפשר ליצור קשר כבר כעת והמקצוענים שלנו יחזרו אליך בהקדם. המומחים שלנו ילוו אותך לאורך כל הדרך, על מנת לוודא שפרסום המודעה באמצעי התקשורת בישראל  כמו גם בחו"ל יעמדו בדרישות החוק וישרתו את המטרה שלך על הצד הטוב ביותר. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here