כל מה שצריך לדעת על פירוק חברות

תהליך של פירוק חברות הוא תהליך שעשוי להתרחש מתוך כוונה תחילה ורצון, או לחילופין מתוך אילוץ ולית ברירה. כך או כך, חשוב שהוא יתבצע נכון ובמסגרת דיני חברות, על מנת להבטיח שסיומו של התהליך יהיה חלק, נקי ופשוט לכל הצדדים. לא בכדי קובע החוק כיצד יש לבצע פירוק חברות, וכך מגן על החברה מפני התנהלות כלכלית שגויה או שרלטנית שעלולה לפגוע בה. במאמר זה ננסה להבין מהו פירוק חברות ומדוע הוא מורכב כל כך.

פירוק חברות מהו?

תהליך פירוק חברות הוא הליך משפטי ומנהלי, שמטרתו לסיים את חיי החברה אצל רשם החברות ולהביא לפירוק של הקשר החוזי בין החברה ובין עובדיה, וכן בין העובדים לבין עצמם. הסיבות לביצוע פירוק חברות הן רבות, ונעות החל מקשיים כלכליים, דרך מחלוקות מהותיות בין בעלי מניות בחברה שמונעים את המשך ניהולה בצורה שוטפת ותקינה, עבור ברצון של בעלי המניות בחברה לממש הלכה למעשה את ההשקעה שלהם ועד לחוסר פעילות של החברה והחלטה על פירוק שלה מתוך רצון להפסיק בתשלומי אגרות לרשם החברות או באופן טבעי מתוך סיומה של התקופה שנקבעה לחברה מרגע הקמתה בתקנון. בישראל ניתן לבצע פירוק חברות באחת משלושת הדרכים הבאות: על ידי בית משפט, פירוק חברות מרצון, או בפיקוח בית משפט, שהוא הליך כפוי. כל אחת מהדרכים האלו מחייבת התייחסות שונה, ביורוקרטיה נפרדת, סדר פעולות שונה והליכים משפטיים שונים, וכן גם המניעים לביצוע של כל אחת מהדרכים הם שונים. חשוב להקפיד על מילוי מלא של כל הטפסים והדרישות בהליך פירוק חברות על מנת להביא לסיום מוצלח וחלק של החברה.

האם נחוצה עזרתו של עורך דין במהלך פירוק חברות?

תהליך של פירוק חברות הוא תהליך ארוך ומסועף, שעשוי להימשך זמן רב, מתוך מטרה לוודא שאין לחברה חובות צבורים, שאין נכסים נוספים לחברה, וכי כל החובות שלה מולאו והמטלות של החברה התקיימו במלואן. מהסיבה הזו חשוב לשלב עורך דין חברות מומחה שיבצע פירוק חברות וילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו, ויבטיח שההתנהלות המשפטית תהיה נכונה ומלאה עבור כל הצדדים הנוגעים בדבר. עורך דין שמבצע פירוק חברות יוכל להציע פתרונות חלופיים במידת האפשר ובמידה וישנו רצון כזה מטעם בעלי החברה, או לחילופין לדאוג כי הליך פירוק חברות בפועל יהיה יעיל ויתנהל בצורה המהירה ביותר האפשרית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here