התנגדות לביצוע שטר

גם להוצאה לפועל אפשר להתנגד

התנגדות לביצוע שטר היא חלק בלתי נפרד מהליכי הוצאה לפועל. בניגוד למה שחייבים רבים חושבים, המדינה עומדת לרשות שני הצדדים במקרה ומגיעים למצב של מיצוי דין החובות בבתי המשפט או במשרדי ההוצאה לפועל. התנגדות לביצוע שטר היא כלי חשוב מאוד, אשר בשימוש נבון בו, יכול לעשות הבדל של מאה ושמונים מעלות במצבו של החייב. למרות שבהרבה מאוד מקרים אנשים לא מודעים לקיום אפשרות של התנגדות לביצוע שטר, או שהם פשוט נשארים ספקנים למצב כזה – עולם המשפט מכיר היטב מקרים, בהם התנגדות לביצוע שטר סייעה להציל עסק או אדם פרטי ממצב של פשיטת רגל. אך מהי בעצם התנגדות לביצוע שטר, ואיך אפשר להגיש אותה בצורה היעילה ביותר?

הכי חשוב – המסמכים הנלווים

כדאי לזכור, כי כל הגשת התנגדות לביצוע שטר חייבת להיות מלווה במסמכים רשמיים התומכים בטענת החייב. התנגדות לביצוע שטר צריכה גם לעבור בצינורות המקובלים ובזמן הראוי על מנת שתהיה תקפה, ויש לקחת בחשבון את אורך זמן הטיפול בה. חייב, אשר מגיש התנגדות לביצוע שטר, צריך גם לעמוד בתצהיר אותו הוא מצרף לבקשה, ולוודא עוד לפני מצב של עמידה מול בית משפט, כי הפרטים עליהם הצהיר מבוססים ונכונים. חשוב גם לזכור, כי הגשת התנגדות לביצוע שטר מוגבלת לעשרים יום מרגע קבלת מכתבי האזהרה לידיו. כל מסמך, אותו הוא מצרף אל התנגדות לביצוע שטר, צריך להיות מגובה בצילומים ואישורים רשמיים, ועליו לוודא, כי המסמכים עליהם הוא מסתמך, יהיו תקפים ומבוססים על התנגדות לביצוע שטר אותה הוא מבקש.

איך מבצעים התנגדות לביצוע שטר באופן עצמאי?

פנייה עבור התנגדות לביצוע שטר, שאינה מלווה במעורבות של עורך דין, ברוב המקרים אינה נושאת פרי. התנגדות לביצוע שטר היא דוגמה למקרה קלאסי, בו צריך לערב איש מקצוע אשר מכיר את שפת התחום, מנוסה בהתמודדות עם מצבים דומים, ובעיקר חף מפניות או מעורבות רגשית.

עורך הדין צריך להיות חלק מהתהליך של התנגדות לביצוע שטר, ברגע בו מקבל החייב את האזהרה, דרך העמידה מול בית המשפט ועד לסיום תהליך מיצוי הדברים. זהו אלמנט שלא כדאי להתעלם ממנו או להקל בו ראש: התנגדות לביצוע שטר יכולה לגרור עוגמת נפש ובזבוז מיותר של כספים נוספים, במידה והיא אינה מוגשת בצורה הראויה והמקובלת. בית המשפט מעמיד את האפשרות להגיש התנגדות לביצוע שטר לכל אזרח, וחבל לא לנצל אותה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here