https://josef-law.co.il/
קרדיט https://josef-law.co.il/

לא חסרים מקרים בהם הליכי גירושין מסתיימים על מי מנוחות ומתוך כבוד הדדי. עם זאת, ברוב המקרים ככולם, הליכי גירושין מלווים בתסכול, כאב וכעס. אף פעם לא פשוט לסיים מערכת יחסים ארוכת טווח ולעתים קרובות עשויים בני הזוג לנטור טינה זה לזה. למרבה הצער, לא פעם קורה שהדברים עשויים להיגרר לפסים מכוערים, בעיקר כשאחד מן הצדדים אינו מעוניין בגירושין או חווה אותם כפגיעה בו. ככל שמי מהצדדים מרגיש כי בטחונו האישי מתערער על רקע הפרידה, קיימת אפשרות להגיש בקשה לבית המשפט להנפיק צו הגנה שיבטיח את בטחון ורווחת כל הצדדים. באילו מקרים ניתן להגיש את הצו ומדוע חשוב להסתייע בעורך דין בתהליך? עורך הדין דויד יוסף מציין כמה נקודות שחשוב לדעת.

מתי יידרש הצו?

מטרתו העיקרית של הצו בראש ובראשונה היא להרחיק את האדם האלים מהמבקש. מדובר בסעד דחוף שעשוי במקרים לא מעטים להציל חיים. זהו אחד הכלים החשובים ביותר העומדים לרשות בני זוג המתמודדים עם אלימות במשפחה או עם סכנה לאלימות שכזו. לעתים קרובות, במהלך דיונים רגישים, כמו משמורת ילדים, למשל, עשויים להישמע איומים ומחוות תוקפניות מכיוונו של מי שחש מקופח. חשוב שנדע, הצו יינתן אך ורק כאשר קיים איום ממשי לביטחונו של המבקש. במסגרת הצו, ייאסר על האדם נגדו הונפק הצו לשהות במרחק שיקבע בית המשפט מהמבקש או מביתו (צו הרחקה), או לפנות אליו בכל אמצעי אחר, בין אם מדובר בשיחת טלפון או אפילו ברשתות החברתיות. בנוסף, לעתים קרובות עשוי בית המשפט לאסור על האדם להחזיק בכלי נשק.

לכמה זמן נמשך הצו?

תוקפו של הצו הוא שלושה חודשים. עם זאת, ככל שיש ראיות כי עדיין נשקפת סכנה למבקש, ניתן להאריכו לתקופה של עד 12 חודשים. כדי להבטיח שהצו יעמוד בתוקפו, חשוב שננקוט בצעדים נוספים כנגד האדם האלים. ככל שלא תוגש תלונה במשטרה או לא יינקטו צעדים משפטיים בגין אירועי האלימות, עשוי בית המשפט לבחור לבטל את הצו או לא להאריכו.

הכתובת שלך לכל דיני המשפחה

עורך דין דויד יוסף מלווה משפחות במשך מעל עשור ברגעים הקריטיים והמורכבים ביותר של חייהם. בין אם נדרש לך ייעוץ משפטי או אם קיים כל חשש לביטחונך, בין אם מדובר באלימות בני משפחה במסגרת גירושין או דיני ירושה, חשוב שיעמוד לרשותך גורם אמין ומקצועי שיעמיד לרשותך את כל האפשרויות. למידע נוסף, ניתן להתקשר למספר 052-4311416.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here