שלילת רישיון נהיגה - דברים שחייבים לדעת

שלילת רישיון נהיגה נחשבת לאחד העונשים החמורים ביותר הקיימים בחוק בישראל, ובצדק: מדובר בצמצום חופש התנועה של הנהג בהיקפים נרחבים ולתקופה ארוכה יחסית, הפוגעת באופן משמעותי בשגרת היומיום שלו. כדי להימנע ממצבים של שלילת רישיון הנהיגה, מומלץ ללמוד היטב את החוקים השונים, וכך להיערך למקרה של קבלת דו”ח משוטר וזימון לבית משפט בצורה הטובה ביותר.

באילו מקרים נשלל רישיון הנהיגה?

את רישיון הנהיגה ניתן לשלול בכמה מקרים שונים, כאשר המעבר על החוק מחולק לשני סוגים עיקריים: הסוג הראשון של העברות בהן נשלל רישיון הנהיגה הוא צבירת נקודות מצטברת בתקופה של שנתיים – לפיה נהג שצבר 36 נקודות או יותר, רישיונו נשלל באופן אוטומטי לתקופה של שלושה חודשים לפחות. הסוג השני של המעבר על החוק בכל הנוגע למצב של שלילת רישיון מתקיים כאשר בטווח זמן של שנתיים מואשם הנהג בשתיים או יותר מעבירות התנועה הכלולות ברשימת העבירות החמורות – או לחלופין כאשר הוא ביצע רק אחת מאותן עבירות, אך בכך גרם לתאונת דרכים שהיו בה נפגעים. ברשימת העבירות החמורות ניתן למנות מקרים של נהיגה בשכרות, נהיגה על פסי רכבת שלא כחוק, מהירות מופרזת במיוחד ועוד. במצבים אלה נשלל רישיון הנהיגה של הנהג באופן אוטומטי לתקופה קצרה, וזו יכולה להתארך וגם להתקצר בהתאם לכמה משתנים.

לכמה זמן נשלל רישיון הנהיגה?

שלילת רישיון יכולה לחול במשך כמה חודשים בודדים ואפילו לתקופה של שבועיים – במקרים בהם נעזרים בשירותיו של עורך דין תעבורה טוב המכיר לעומק את החוק ומייצג אתכם בצורה טובה בבית המשפט; אך במקרים של צבירת נקודות רבות עשויה תקופה זו להתארך עד ל- 9 חודשים, ובמקרים של תאונות דרכים קטלניות רישיון הנהיגה עשוי להישלל אף לשנים רבות. כמובן שבכל אחד מהמקרים הללו מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה, וזאת כדי להקטין את חומרת העונש עד כמה שניתן.

באיזה שלב כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה?

כבר בשלב מתן הדו”ח על ידי שוטר, ואפילו אם מדובר במקרה בו יש בלבול רב כמו תאונת דרכים, מומלץ למצוא עורך דין תעבורה טוב שייצג אתכם מהרגע הראשון. כבר במעמד הפגישה עם השוטר תוכלו לספר לפרטי פרטים לעורך הדין את כל מה שקרה, וזה יידע לתרגם את המתרחש לנתונים משפטיים בהם ניתן יהיה להשתמש בבית המשפט כהוכחות למצבים המאפשרים הקלות מסוימות בעונש הקבוע על פי חוק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here